امیرعبداللهیان خبرداد؛ تصویب طرح چهار ماده ای جمهوری اسلامی ایران در حل مسأله فلسطین در سازمان ملل امیرعبداللهیان خبرداد؛ تصویب طرح چهار ماده ای جمهوری اسلامی ایران در حل مسأله فلسطین در سازمان ملل امیرعبداللهیان خبرداد؛ تصویب طرح چهار ماده ای جمهوری اسلامی ایران در حل مسأله فلسطین در سازمان ملل بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
امیرعبداللهیان خبرداد؛ تصویب طرح چهار ماده ای جمهوری اسلامی ایران در حل مسأله فلسطین در سازمان ملل امیرعبداللهیان خبرداد؛ تصویب طرح چهار ماده ای جمهوری اسلامی ایران در حل مسأله فلسطین در سازمان ملل امیرعبداللهیان خبرداد؛ تصویب طرح چهار ماده ای جمهوری اسلامی ایران در حل مسأله فلسطین در سازمان ملل امیرعبداللهیان خبرداد؛ تصویب طرح چهار ماده ای جمهوری اسلامی ایران در حل مسأله فلسطین در سازمان ملل امیرعبداللهیان خبرداد؛ تصویب طرح چهار ماده ای جمهوری اسلامی ایران در حل مسأله فلسطین در سازمان ملل

امیرعبداللهیان خبرداد؛ تصویب طرح چهار ماده ای جمهوری اسلامی ایران در حل مسأله فلسطین در سازمان ملل

امیرعبداللهیان از تصویب طرح چهار ماده ای جمهوری اسلامی ایران در حل مسأله فلسطین در سازمان ملل خبرداد و گفت: در این طرح دولت جدید اسلامی در فلسطین با رفراندوم شکل خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، دکتر حسین امیرعبداللهیان عصر سه شنبه در کنگره بین المللی قدس شریف که به صورت زنده از فضای مجازی پخش شد، با بیان این که تا کنون راهپیمایی های بزرگی در جهت حمایت از مردم فلسطین صورت گرفته است، گفت: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا از این راهپیمایی میلیونی محروم خواهیم بود.
این کارشناس امور بین الملل افزود: اما جلسات و گفتگوهایی که در فضای مجازی در سطح بین المللی فراهم می‌ شود، فرصتی را فراهم کرده که صدای مردم مظلوم فلسطین در سراسر جهان شنیده شود.
مشاور بین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اندیشمندان بزرگی از سراسر جهان در مورد روز قدس صحبت کرده اند و ایده های خود را برای مقابله با خطر رژیم صهیونیستی اعلام کرده اند.
وی با تأکید بر این که ما مقاومت و ایستادگی در برابر تجاوز صهیونیست ها را مؤثرترین عامل در بازدارندگی علیه جنایات اسرائیل می‌ دانیم ،گفت: به صراحت اعلام می‌ کنیم در کنار حمایت های معنوی خودمان، از مساعدت های مستشاری نظامی مردم فلسطین نیز کوتاهی نمی کنیم، هرچند در یک دهه اخیر مقاومت فلسطینی روی پا خود ایستاده و به تهدیدهای رژیم صهیونیستی پاسخ داده است.
امیرعبداللهیان در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: ما طرح سیاسی را در سازمان ملل مطرح کردیم و در نهایت جمهوری اسلامی ایران این ایده ها را به عنوان یک طرح سیاسی مورد کارشناسی قرار داده و طرح چهارماده ای کاملا دموکراتیک را در سازمان ملل به تصویب رسیده است.
وی عنوان کرد: طبق این طرح باید آوارگان فلسطینی به سرزمینی خود برگردند و در نتیجه یک رفراندومی که در مرحله بعد صورت می‌ گیرد، یک دولت منتخب فلسطینی تشکیل شود و برای برگزاری رفراندوم طبعا نیازمند پول هستند و در طرح جمهوری اسلامی ایران پیش بینی شده که یک صندوق بین المللی تشکیل شود و کشورها کمک کنند.
استاد دانشکده روابط بین‌الملل وزارت امورخارجه با بیان این که باید سرشماری دقیقی از مردم فلسطین صورت بگیرد، گفت: این صندوق و نهادهای بین المللی باید سرشماری را انجام داده و هزینه رفراندوم را متقبل شود و دولت انتخابی نیز به عنوان نمایندگان برگزیده مردم میهمانان ناخوانده در مناطق اشغالی تصمیم بگیریم.
وی افزود: بنابراین ما مقاومت فعلا راه مهمی دانیم و در کنار مقاومت، به این طرح سیاسی برای معزل بزرگ فلسطین در منطقه عقیده داریم و تا غده سرطانی اسرائیل از بین نرود به همه مردم جهان، حتی به یهودیان سرزمین های اشغالی نیز ظلم صورت می‌ گیرد.




نظرات کاربران