بیانیه پایانی کنگره بین المللی قدس شریف قرائت شد بیانیه پایانی کنگره بین المللی قدس شریف قرائت شد بیانیه پایانی کنگره بین المللی قدس شریف قرائت شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بیانیه پایانی کنگره بین المللی قدس شریف قرائت شد بیانیه پایانی کنگره بین المللی قدس شریف قرائت شد بیانیه پایانی کنگره بین المللی قدس شریف قرائت شد بیانیه پایانی کنگره بین المللی قدس شریف قرائت شد بیانیه پایانی کنگره بین المللی قدس شریف قرائت شد

بیانیه پایانی کنگره بین المللی قدس شریف قرائت شد

کنگره بین المللی قدس شریف که به صورت زنده از فضای مجازی پخش شد، عصر سه شنبه به کار خود پایان داد و در مراسم اختتامیه این همایش بیانیه پایانی آن قرائت شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، کنگره بین المللی قدس شریف که به صورت زنده از فضای مجازی پخش شد، عصر سه شنبه به کار خود پایان داد.


بیانیه پایانی این همایش که توسط حجت الاسلام والمسلمین احمدی رئیس کمیته فرهنگی اربعین حسینی قرائت شد، به این شرح است:


ما شرکت کنندگان در کنگره بین المللی قدس شریف از جمهوری اسلامی ایران , جمهوری عراق و جمهوری اسلامی پاکستان که با مشارکت نخبگان و اندیشمندان از کشورهای مختلف جهان  در تاریخ 29 و 30 اردیبهشت 1399 برابر با 18 و 19 ماه می 2020 به صورت مجازی برگزار شده از برگزارکنندگان این کنگره‌ی بزرگ و موفق تقدیر می¬نماییم و بر روح بلند امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و احیاگر مقاومت اسلامی فلسطین و قدس شریف درود می‌فرستیم و از حضرت آیت الله خامنه¬ای (دامت برکاته) طلایه‌دار مبارزه با رژیم صهیونیستی و حامی مبارزات فلسطین که همواره بر احیای حقوق مردم ستمدیده‌ی فلسطین و بازگشت قدس شریف به دامن اسلام تأکید می‌ورزد و پرچم مقاومت اسلامی را برافراشته نگه داشته، تشکر نموده و بر ارواح بلند و پاک سرداران شهید مقاومت درود فرستاده و بر ادامه راه و آرمان¬های بلند آنها تأکید نموده و با آن پیمان می‌بندیم.


ما اساتید و صاحب نظران و کنشگران سیاسی و اجتماعی جهانی و شرکت‌کننده در این کنگره دو روزه با عنایت به شرایط روز منطقه و وضعیت امروز فلسطین و مباحث ارائه شده در این کنگره موارد زیر را مورد تأکید قرار داده و آن¬ها را مجدانه مطالبه و پیگیری می‌کنیم.


1.  امروز بیش از هر دوره‌ی دیگر بر مقابله هوشمندانه و همه‌جانبه در سطوح مختلف با  طرح¬ها و اقدام¬های تجاوزکارانه‌ی رژیم صهیونیستی و حامیان آن به ویژه آمریکا در نابودی ملت و سرزمین فلسطین نیاز است. از این رو خواهان استمرار چنین نشست‌ها و ابتکاراتی از سوی سازمان‌های مردمی و دولت‌های مستقل در سطوح و لایه‌های مختلف هستیم.


2 . ما حمایت خود را از مقاومت مردم و گروه¬های مبارز فلسطینی که آن را مطابق همه‌ی قوانین و معاهدات بین¬المللی مشروع دانسته، اعلام می¬داریم. تروریسم دولتی آمریکا و رژیم صهیونیستی را در ترور مبارزان و نیروهای مقاومت، به ویژه سرداران بزرگ مقاومت اسلامی،  شهید حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس را محکوم می¬کنیم.


3. ما نخبگان دنیای اسلام، حل ریشه ای بحران هایی چون مساله قدس شریف را جهت گیری تمدن نوین اسلامی و عملی ساختن اصل برادری اسلامی و وحدت امت و کنار گذاشتن تمام اختلافات تفرقه افکن و روی آوردن به گفتگوی اسلامی ، برنامه ریزی برای پیشرفت علمی و معرفتی و تکنولوژی در تمام زمینه های علمی ، تاسیس بازار مشترک علمی ، فرهنگی ، رسانه ای ، اقتصادی ، تجاری اسلامی و تمرکز بر احیای هویت مشترک اسلامی و بازگشت به ارزش های اسلامی می¬دانیم.


 


4. سال¬هاست که جمع زیادی از کودکان و نوجوانان و مردم بی‌دفاع و کسانی که در دفاع از خانه و کاشانه شان و با اتهاماتی واهی از سوی دولت تروریستی رژیم صهیونیستی به بند کشیده شده‌اند، و از کمترین حقوق انسانی محروم و بدون اثبات هیچ جرمی در زندان‌ها به سر می¬برند، کنگره به دلیل اهمیت مسائل انسانی و ضرورت رعایت حقوق بشر از همه‌ی سازمان‌ها و مجامع بین المللی و انسان‌دوستانه می‌خواهد با فشار بر رژیم صهیونیستی هر چه زود‌تر آزادی این زندانیان را فراهم سازد تا در این شرایط خطرناک، جان و سلامت آنان بیش از پیش به خطر نیفتد.


5. ما شرکت کنندگان در کنگره، طرح معامله قرن را توطئه آمریکا و نشانه پیوند دولت‌های مرتجع منطقه و رژیم صهیونیستی برای توسعه اشغالگری و محو هویت ملت و سرزمین فلسطین دانسته و آن را فاقد هر نوع وجاهت قانونی و حقوقی می‌دانیم و خواهان مقابله‌ی همه‌جانبه و تمام عیار با این ترفند خطرناک از سوی دولت‌های مستقل و ملت‌ها به ویژه امت اسلامی می‌باشیم.


6. شرکت‌کنندگان در این کنگره، راه حل مسئله فلسطین را طرح‌های سازشکارانه و ظالمانه و یکجانبه صهیونیستی و آمریکا و رژیم‌های مرتجع نمی‌داند، بلکه طرح ۴ ماده‌ای و رفراندوم پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران را راه حل عادلانه و انسانی مسأله فلسطین می¬داند و بر اجرای آن، که تضمین کننده‌ی عدالت و حقوق انسانی برابر مفاد همه معاهدات بین‌المللی و حقوق انسانی می‌باشد تاکید نموده و از سازمان ملل و سازمان¬های بین¬المللی می‌خواهیم که نقش تاریخی و مسئولیت انسانی خود را با حمایت و اجرای این طرح ایفا کند.


7. سال‌هاست مردم مظلوم نوار غزه در محاصره بی‌رحمانه و ظالمانه‌ی رژیم اشغالگر و کودک-کش صهیونیستی گرفتار آمده و از همه امکانات ابتدایی و حداقلی محرومند این اقدام با روح و اساس همه اصول منشور ملل متحد و مفاد حقوق بشر مغایر است و اقدامی تجاوزکارانه غیر انسانی و ظالمانه تلقی می شود. ما خواهان مداخله سازمان ملل متحد و شورای امنیت و همه نهادها و مجامع حقوق بشری و دولت‌های اسلامی به ویژه در رفع این حصر غیرقانونی و ظالمانه هستیم.


8. نظر به اینکه مسئله فلسطین از زخم‌های کهنه و عمیق جهان می‌باشد که با ظلم و ستم و تجاوز رژیم صهیونیستی و حامیان آن همراه بوده است و ثمره‌ی آن کشته شدن و اسارت هزاران انسان بی‌گناه و آوارگی میلیون¬ها انسان از خانه و سرزمین خود بوده است که بعد از هفت دهه هنوز این آوارگی و آلام مردم فلسطین ادامه دارد. ما برابر همه‌ی قوانین بین المللی خواهان برگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین مادری و قانونی خودشان هستیم و از مجامع بین المللی و دولت‌های مدعی حقوق بشر و کشورهای اسلامی می‌خواهیم که در احیای این حق مسلم مردم آواره فلسطین همه‌ی همت و توان خویش را به کار گیرند.


9. در شرایط فعلی جهان که ویروس covid 19 خسارت¬های اقتصادی و جانی زیادی را بر مردم دنیا تحمیل کرده است کنگره، ضمن همدردی با خانواده‌ی قربانیان این بیماری و با تقدیر از مدافعان سلامت، از همه‌ی نخبگان، اصحاب قلم و رسانه و صاحبان تریبون و متنفذان سیاسی و فرهنگی و اجتماعی می‌خواهد که نگذارند در این شرایط، آرمان و آلام مردم فلسطین مورد غفلت و فراموشی قرار گیرد.


10. از سازمان¬های مردم نهاد و گروه¬های مردمی و رسانه‌های مستقل و آزاد درخواست داریم که تمام توان و امکانات خود را در افشای ماهیت طرح‌های ظالمانه و غیرانسانی آمریکا و رژیم صهیونیستی و بسیج همه‌ی منابع انسانی و فرهنگی و اجتماعی برای حمایت از حقوق مردم فلسطین و رهایی قدس شریف به کار بندند.


11. همگرایی دولت‌های مرتجع، رژیم استکباری غرب، به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی در تجزیه‌ی سرزمین‌های اسلامی و ایجاد تفرقه بین مسلمانان و راه‌انداختن جنگ تبلیغاتی و روانی اسلام هراسی و مقابله با فرزندان صالح امت اسلامی در جریان مقاومت از حوادث شوم و خطرناک دوره‌ی ما می باشد. از این رو ضرورت هوشیاری و مقابله‌ی با این توطئه‌ی خطرناک را به همگان توصیه می‌کنیم.


12. ما شرکت کنندگان در کنگره بین المللی قدس شریف از تصمیم نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در تصویب طرح¬ مقابله با اقدامات رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت منطقه¬ای و بین المللی و همچنین دائر کردن سفارت مجازی و حمایت از مبارزات و حقوق مردم فلسطین حمایت و تقدیر نموده و از سایر مجالس و دولت¬های کشورهای اسلامی خواستار اقدامی مشابه هستیم و درخواست قطع هرگونه رابطه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با رژیم اشغالگر صهیونیستی و حمایت همه جانبه از مبارزات و نیروهای مقاومت در مبارزه با این رژیم جعلی را داریم.


13. ما شرکت کنندگان از ابتکار ستاد فرهنگی اربعین حسینی در طراحی و اجرای این کنگره بزرگ بین¬المللی و همه سازمان¬ها و نهادهای همکار از جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق و جمهوری اسلامی پاکستان در برگزاری آن تقدیر نموده و همه نخبگان علمی، فرهنگی و سیاسی متعهد مسلمان و دلسوز را به بهره¬گیری شایسته از ظرفیت حرکت بزرگ اربعین حسینی برای حل چالش¬ها و مسائل جهان اسلام از جمله مهمترین مسأله آن فلسطین و قدس شریف توصیه می¬کنیم.


کنگره بین¬المللی قدس شریف


                                                                                                        29 و 30/ 02/ 1399 


                                                                                                      18 و 19 / 05/ 2020


| شناسه مطلب: 100487







نظرات کاربران