اثرگذاری بیشتر روز قدس در سایه قدرت فضای مجازی اثرگذاری بیشتر روز قدس در سایه قدرت فضای مجازی اثرگذاری بیشتر روز قدس در سایه قدرت فضای مجازی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اثرگذاری بیشتر روز قدس در سایه قدرت فضای مجازی اثرگذاری بیشتر روز قدس در سایه قدرت فضای مجازی اثرگذاری بیشتر روز قدس در سایه قدرت فضای مجازی اثرگذاری بیشتر روز قدس در سایه قدرت فضای مجازی اثرگذاری بیشتر روز قدس در سایه قدرت فضای مجازی

اثرگذاری بیشتر روز قدس در سایه قدرت فضای مجازی

رئیس پیشین نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در قاهره با بیان اینکه می‌توان محدودیت‌های ناشی از کرونا را در جهت برگزاری راهپیمایی میدانی روز جهانی قدس به فرصت تبدیل کرد، گفت: امروزه با توجه به ابزارهای فضای مجازی و تکنولوژیک می‌توان روز قدس را به مراتب اثرگذارتر، فعال‌تر و پرشورتر در سطح جهان برگزار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، مجتبی امانی، رئیس پیشین نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در قاهره، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره اهمیت روز جهانی قدس گفت: نامگذاری روز جهانی قدس از سوی حضرت امام خمینی(ره) آن چنان از معنویت و خلوصی برخوردار بوده که در طول چهل سال اخیر، با توجه به اینکه حضرت امام(ره) در پیام خود برای روز قدس اشاره کردند که این روز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان است و از ایامی است که دعا در آن مستجاب می‌شود، میلیون‌ها نفر در جهان درباره فلسطین و بازگرداندن حق تاریخی به مردم این سرزمین و نابودی رژیم صهیونیستی دعا می‌کنند و قطعاً این دعاها در این ایام از دعاهای مستجاب است.


وی افزود: براساس همین موضوع است که امروز بسیاری از تحلیلگران سیاسی به این باور رسیده‌اند که رژیم صهیونیستی دوام چندانی نخواهد داشت و این موجودیت ازبین‌رفتنی است و یکی دو دهه برای آن تعیین مهلت کرده‌اند؛ همچنان که امسال در مصر سریال تلویزیونی ماه مبارک رمضان آنها با همین مضمون ساخته شده که رژیم صهیونیستی بیش از صدمین سال عمر خودش را نخواهد دید.


امانی بیان کرد: یعنی تاریخی که مشخص کرده‌اند تقریباً با همان تاریخی که حضرت آقا در بیانات‌شان خطاب به رژیم صهیونیستی فرمودند که شما ۲۵ سال آینده را نخواهید دید، تطابق دارد.


رئیس پیشین نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در قاهره اظهار کرد: البته امسال با توجه به مسئله کرونا ممکن است برخی تصور کنند که ما تظاهرات کم‌رنگی را شاهد خواهیم بود که در هر حال به علت رعایت پروتکل‌ها و دستورات بهداشتی، ممانعت‌هایی برای تجمعاتی که هر ساله در روز قدس شکل می‌گرفت وجود دارد.


وی اضافه کرد: امروزه با توجه به ابزارهای فضای مجازی و تکنولوژیک می‌توان روز قدس را به مراتب اثرگذارتر، فعال‌تر و پرشورتر در سطح جهان برگزار کرد. این موضوع با توجه به آنکه ابعاد بیشتری را در برمی‌گیرد، می‌تواند این تهدیدی را که شاید تصور ‌شود از سوی کرونا متوجه تظاهرات روز قدس ‌شده، به یک فرصت عظیم تبدیل کند.


امانی در پایان تصریح کرد: تظاهرات روز قدس امسال با شکل و محتوای متفاوت خواهد بود که اگر جمعیتی در خیابان‌ها نیست اما حضور پرشور در فضای دیگری، که می‌تواند بر فضای حقیقی ما بسیار تأثیرگذارتر از آن تظاهرات پیشین باشد، به وجود می‌آید و تحرکی که این چهل سال وجود داشته در ادامه به یک تحرک وسیع‌تر و تأثیرگذارتر تبدیل شود.


| شناسه مطلب: 100496




روز قدس



مطالب مرتبط

نظرات کاربران