اجتماعات در جهان اسلام مانع جسارت و تعدی دشمن  به مسلمانان می‌شود اجتماعات در جهان اسلام مانع جسارت و تعدی دشمن  به مسلمانان می‌شود اجتماعات در جهان اسلام مانع جسارت و تعدی دشمن  به مسلمانان می‌شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اجتماعات در جهان اسلام مانع جسارت و تعدی دشمن  به مسلمانان می‌شود اجتماعات در جهان اسلام مانع جسارت و تعدی دشمن  به مسلمانان می‌شود اجتماعات در جهان اسلام مانع جسارت و تعدی دشمن  به مسلمانان می‌شود اجتماعات در جهان اسلام مانع جسارت و تعدی دشمن  به مسلمانان می‌شود اجتماعات در جهان اسلام مانع جسارت و تعدی دشمن  به مسلمانان می‌شود

اجتماعات در جهان اسلام مانع جسارت و تعدی دشمن به مسلمانان می‌شود

امام جمعه اردبیل با اشاره به هویت جمعی مسلمانان گفت: اجتماعات مسلمانان، شعائر است و اجتماعات جهان اسلام به مسلمانان کرامت و شرف می‌بخشد و درصورتی که این اجتماعات در جهان اسلام شکل بگیرد، دشمنان جرأت جسارت و تعدی به مسلمانان را نخواهند داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، آیت الله سید حسن عاملی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در خطبه های نماز عید سعید فطر در اردبیل گفت: پروردگار متعال روز عید فطر را جشن و یوم الجایزه مسلمانان قرار داده است و در این روز مبارک، پروردگار متعال پاداش عظیم خود را برای روزه‌دارانی که در این یک ماه برای خود توشه ذخیره کرده‌اند، هدیه می‌دهد.


نماینده ولی فقیه در استان اردبیل اظهار کرد: برکت و احساس بزرگی که از ماه مبارک رمضان به‌دست می‌آید نیاز به جشن دارد و پروردگار متعال روز عید فطر را جشن مسلمانان قرار داده است و امروز یوم الجایزه است، جایزه و پاداش پروردگار ماورای پاداش‌های زمینی است و پروردگار متعال پاداش عظیم خود را برای روزه‌دارانی که در این یک ماه برای خود توشه ذخیره کردند، هدیه می‌دهد.


وی روز عید فطر را تولدی دوباره برای روزه‌داران واقعی دانست و گفت: در این روز پرونده اعمال روزه‌دار واقعی سفید می‌شود و از این‌رو تولدی دوباره برای اوست.


نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری در ادامه به دو جنبه فردی و اجتماعی عید فطر اشاره کرد و اظهار داشت: جنبه فردی این عید بزرگ برای تطهیر انسان و جنبه اجتماعی آن نشان از عزت و شرف برای امت اسلامی است.


امام جمعه اردبیل یکی از نشانه‌های جنبه اجتماعی عید فطر را پرداخت زکات فطره دانست و اذعان کرد: پرداخت زکات فطره برای رفع مشکلات نیازمندان و عدم وجود فقیر در جامعه اسلامی است.


آیت الله عاملی به هویت جمعی مسلمانان اشاره کرد و گفت: اجتماعات مسلمانان شعائر است، اجتماعات در جهان اسلام به مسلمانان کرامت و شرف می‌بخشد و اگر این اجتماعات در جهان اسلام شکل بگیرد، دشمنان جرأت جسارت و تعدی به مسلمانان را نخواهند داشت.


وی عید فطر، عید ضیافت الهی را بازگشت به فطرت و تولد دوباره مومنان ذکر کرد و آن رامقدمه‌ای برای عید لقاءالله، عید الاضحی دانست که مسلمانان در فاصله رمضان تا عید قربان خود را از لحاظ بندگی و عبودیت آماده می‌کنند.


نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با بیان اینکه رمضان یک مدرسه تربیتی و سبک و روش برای نجات و سعادت دنیوی و اخروی انسانهاست، روزه داران را بر رعایت تقوای الهی دعوت و اظهار کرد: تلاش کنید تا محصول ایمان و معرفتی را که در سایه تلاش و مجاهدت در این ماه معظم  به دست آورده اید در طول سال به هدر ندهید و تا سال دیگر علاوه بر حفظ اندوخته های معنوی این ماه مبارک در راستای تقویت ایمان و معنویت در بعد فردی و اجتماعی تلاش کنید.


نماز عید سعید فطر امسال، با حضور مومنان در محل شهیدگاه اردبیل با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران