واکسینه شدن ۹۰۳ زائر حج تمتع در استان مرکزی واکسینه شدن ۹۰۳ زائر حج تمتع در استان مرکزی واکسینه شدن ۹۰۳ زائر حج تمتع در استان مرکزی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
واکسینه شدن ۹۰۳ زائر حج تمتع در استان مرکزی واکسینه شدن ۹۰۳ زائر حج تمتع در استان مرکزی واکسینه شدن ۹۰۳ زائر حج تمتع در استان مرکزی واکسینه شدن ۹۰۳ زائر حج تمتع در استان مرکزی واکسینه شدن ۹۰۳ زائر حج تمتع در استان مرکزی

واکسینه شدن ۹۰۳ زائر حج تمتع در استان مرکزی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی از تزریق واکسن ۹۰۳ نفر از زائران سفر معنوی حج از ۲۰ اردیبهشت‌ماه امسال تاکنون خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی از تزریق واکسن  ۹۰۳ نفر از متقاضیان عزیمت به سفر معنوی حج از ۲۰ اردیبهشت‌ماه امسال تاکنون خبر داد و گفت: از این تعداد، ۱۵۰ نفردر شهرستان خمین، ۱۶۰ نفر در ساوه، ۶۰ نفر در دلیجان و بقیه در اراک واکسینه شده‌اند.


دکتر محمد محمدی افزود: تزریق واکسن به افراد آماده عزیمت به حج تا ۱۰ خردادماه ادامه دارد و انتظار می رود افراد باقی‌مانده هرچه سریعتر برای تزریق واکسن اقدام کنند.


وی اظهار داشت: استان مرکزی دارای ۱۰ کاروان برای اعزام به حج تمتع است که هر ۲ کاروان دارای یک پزشک است و هر پنج پزشک این کاروان‌ها از زمان تزریق واکسن و انجام معاینات لازم قبل از اعزام، تا پایان سفر در کنار حجاج قرار دارند.


وی گفت: تزریق واکس حج تا ۲ سال ایمنی برای بدن به لحاظ بیماری مننژیت ایجاد می‌کند و اگر بنا به دلایل شرایط کرونا، تغییری در برنامه حج امسال ایجاد شود این ایمنی تا سال آینده وجود دارد و برای سال بعد نیاز به تزریق مجدد نیست.


وی ادامه داد: بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت استان مرکزی ظرفیت اعزام کاروان‌های این استان به حج یک‌هزار و ۴۰۰ نفر است.


استان مرکزی  ۱۲ شهرستان و بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.


| شناسه مطلب: 100577







نظرات کاربران