آغاز ثبت‌نام موکب‌داران اربعین در استان مرکزی

معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی گفت: ثبت‎‌نام موکب‌داران اربعین این استان برای تمدید و یا صدور پروانه فعالیت آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی گفت: ثبت‎‌نام موکب‌داران اربعین این استان برای تمدید و یا صدور پروانه فعالیت آغاز شد.


امیر سلیمانی افزود: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه موکب‌داران به آدرس الکترونیکی www.mokeb.trii.ir  نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.


وی ادامه داد: متقاضیان نام‌نویسی در استان‌های مختلف کشور نیز برای ثبت درخواست می توانند با مراجعه به سامانه ستاد بازسازی عتبات عالیات ( کمیته مشارکت های مردمی ،اسکان و تغذیه) مراجعه و نسبت به ثبت نام خود اقدام کرده و مجوزهای فعالیت موکب داری خود  را دریافت کنند.


معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی اظهار داشت: با توجه به راه‌اندازی پایگاه اطلاع رسانی اربعین، مردم می توانند با مراجعه به آدرس الکترونیکی www.trii.ir مراجعه و نسبت به دریافت آخرین اخبار مرتبط در این سامانه اقدام کنند.


سلیمانی بیان کرد: ۲ هزار و ۲۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در قالب رزمایش کمک مومنانه از سوی موکب‌داران استان مرکزی در نقاط مختلف این استان توزیع شد.


وی گفت: ۲۱ موکب این استان در طرح مقابله با گسترش ویروس کرونا مشارکت دارند که در این راستا ۲۰۱ نفر خواهر و ۴۶۹ نفر برادر در این فرآیند فعالیت می‌کنند.


بر اساس اعلام نهادهای مختلف، سال گذشته بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار زائر ایرانی برای انجام آیین اربعین حسینی از طریق مرزهای هوایی و زمینی راهی کشور عراق شدند.




نظرات کاربران