سیدعبدالفتاح نواب:

بصیرت افزایی ، از آموزه های دین مبین اسلام

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بصیرت افزایی را از آموزه های دین مبین اسلام دانست و تاکید کرد: اسلام از مردم خواسته است که در انجام هرکاری مطالعه و با بصیرت اقدام کنند و اجازه ندهند روش های جمود و عدم بصیرت پیشرفت نموده و بر کار خود صحه بگذارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت  در جلسه تواصی به حق کارکنان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری که در قالب فضای مجازی برگزار شد، به جنگ های مسلمانان در ماه شوال از جمله نبرد احد و غزوه حمراء الاسد اشاره کرد و اظهار داشت: در پنجم شوال سال 36 هجری حضرت علی (ع) برای مقابله با زیادی خواهی های معاویه با 90 هزار نیروی رزمی از کوفه به سمت رقه حرکت کرد.


سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه بنی امیه  تا توانست علیه پیامبر اسلام (ص) توطئه چید و لشکرکشی کرد، گفت: بنی امیه اساس اسلام را هدف قرار داده بود و زمانی که موفق نشد رویکرد خود را تغییر داد و با دراختیار گرفتن حاکمیت اسلام تلاش کرد که به اسلام از درون ضربه بزند.


حجت الاسلام والمسلمین نواب تاکید کرد: ابوسفیان در جنگ بدر مشرکان را به سمت منطقه بدر گسیل کرد و در احد و خندق حضور یافت ولی به پیروزی و موفقیت دست نیافت و مجبور شد در سال هشتم هجری با تدبیر پیامبر اسلام تن به اسلام بدهد و مسلمان شود ولی به فرزندان خود وصیت کرد حال که حاکمیت اسلام درعصرخلیفه سوم در اختیار بنی امیه قرار گرفته این حاکمیت را در دستان خود حفظ کنند و از دست ندهند و برای  فرزندانشان به ارث گذارند.


وی با اشاره به اینکه ابوسفیان برای تحقق خواسته خود دستورالعمل و سیاست های کاری مشخص کرد، گفت: هدف او این بود که مردم در مورد اساس و اهداف اصیل اسلام در ناآگاهی نگاه داشته شوند و آنها را به ظواهردل خوش سازد؛ تفکری که امروز نیروهای گروهک تروریستی داعش دنبال می کنند.


نماینده ولی فقیه با بیان اینکه معاویه توانست افکار عمومی را در این چارچوب در اختیار گرفته و برحق مسلم حضرت علی (ع) و یاران آن حضرت به ظاهر پیروز شود، افزود: او به نماینده امیرالمومنین (ع) گفته بود به علی (ع) بگو من با کسانی به جنگ شما می آیم که شتر نر را با چشمان خود می بینند اما من که می گویم شهادت دهید این شتر ماده است همه یکصدا از من تبعیت می کنند و شهادت می دهند این شتر ناقه و ماده است.


حجت الاسلام والمسلمین نواب از خواندن نماز جمعه در روز چهارشنبه و اعتراض نکردن مردم بعنوان نمونه دیگری ازاقدامات معاویه برای نگاه داشتن مردم در بی بصیریتی و بی توجهی نام برد و گفت: معاویه با کسانی به جنگ حضرت علی (ع) می آمد که چشم و گوششان را بسته و صد در صد مطیع او بودند.


وی افزود: در نبرد صفین صحابی بزرگوارجناب عمار شهید شد و در روایت از پیامبرهم داریم که عمار را فئه باقیه به شهادت می رساند ولی معاویه می گوید که اگر عمار را علی (ع) به جبهه جنگ نمی آورد کشته نمیشد پس قاتل عمارما نیستیم بلکه علی (ع) است و مردم بی خرد این سخن معاویه را می پذیرند، آنها با خود نیندیشیدند که اگر این غلط اندازی معاویه صحیح باشد پس قاتل حمزه سیدالشهداء هم وحشی نباید باشد.


نماینده ولی فقیه با بیان اینکه مقام معظم رهبری بربصیرت و بصیرت افزایی بعنوان آموزه و برنامه ی دین اسلام تاکید دارند، گفت: مردم باید در انجام هرکاری مطالعه و با بصیرت اقدام کنند و اجازه ندهند منش بنی امیه و روش های جمود و عدم بصیرت پیشرفت نموده و بر کار خود صحه بگذارند.


وی افزود: حضرت علی (ع) هرچه تلاش کرد نتوانست مردم کوفه را آنگونه که باید با معارف آشنا کند زیرا این مردم ذهن شان با افکار دیگری شکل گرفته بود.


وی اضافه کرد: حتی زمانی که امام حسن مجتبی(ع) در مسجد کوفه از مردم خواست که  بدعتی را ترک کنند، درمقابل فریاد آنها بلند شد و اجازه ندادند تا آن حضرت آنان را راهنمائی کند، این امر نشان  بی بصیرتی و بی توجهی به  ولی زمان بود.


نماینده ولی فقیه با بیان اینکه حضرت علی (ع) می فرماید: مَنْ نَامَ عَنْ نُصْرَةِ وَلِیِّهِ انْتَبَهَ بِوَطْأَةِ عَدُوِّهِ - کسی که به هنگام یاری ولیّ (رهبر) خود، بخوابد با لگد دشمن از خواب بیدار خواهد شد، گفت: امام علی (ع) در پایان نامه 62 نهج البلاغه به مالک اشتر و مردم مصر می فرماید: مَنْ نَامَ لَمْ یُنَمْ عَنْهُ – اگر انسان در مقابل توطئه های دشمن بخوابد ، دشمن نمی خوابد و بدنبال لطمه زدن به اوست.


 


حجت الاسلام والمسلمین نواب همچنین در ابتدای سخنان خود با تبریک عید سعید فطر و گرامیداشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر ابراز امیدواری کرد که خداوند روحیه ای که خرمشهر را آزاد کرد و مطیع صد درصد امام امت بود و فقط به انجام وظایف می اندیشید، دربین ملت کشورمان زنده نگاه داشته و توفیق پیمودن راه شهیدان سلحشور را نصیب همه بگرداند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران