پایان معاینات پزشکی حجاج زیر60 سال در اغلب مناطق کشور پایان معاینات پزشکی حجاج زیر60 سال در اغلب مناطق کشور پایان معاینات پزشکی حجاج زیر60 سال در اغلب مناطق کشور بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
پایان معاینات پزشکی حجاج زیر60 سال در اغلب مناطق کشور پایان معاینات پزشکی حجاج زیر60 سال در اغلب مناطق کشور پایان معاینات پزشکی حجاج زیر60 سال در اغلب مناطق کشور پایان معاینات پزشکی حجاج زیر60 سال در اغلب مناطق کشور پایان معاینات پزشکی حجاج زیر60 سال در اغلب مناطق کشور

پایان معاینات پزشکی حجاج زیر60 سال در اغلب مناطق کشور

در نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت اعلام شد که معاینات پزشکی زائران زیر60 سال حج تمتع در اغلب مناطق کشور پایان یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، دراین جلسه که امروز به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی برگزار شد ، دکتر سیدعلی مرعشی سرپرست مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمربا اعلام این مطلب افزود: در برخی استان ها کمبود پزشک وجود داشت که تامین شده است.


آقای علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت هم با اشاره به وضعیت شیوع ویروس کرونا درخوزستان ، گفت: معاینات پزشکی زائران در این استان به مدت یک هفته به تعویق افتاده است تا ان شاءالله شرایط مساعد تر شود.


این جلسه با گزارش آقای اکبر رضایی سرپرست معاونت حج و عمره سازمان حج و زیارت از برنامه ریزی برای انجام پروازهای حج تمتع از ایستگاههای پروازی درسراسر کشور ادامه یافت و وی ازانجام نخستین پرواز زائران به مقصد مدینه منوره در ششم تیرماه درصورت برگزارشدن حج خبر داد.


وی با اشاره به ادامه روند امور اجرایی حج علی رغم بلا تکلیفی از سوی عربستان ، گفت: تولید محتوا در بخش های مسکن، حمل و نقل و تغذیه انجام و به حوزه آموزش ارائه شده است و در کلاس های برخط به مدیران مجموعه ها و کاروان ها و زائران اطلاع رسانی می شود.


در ادامه این جلسه آقای غلامرضا رضایی مسئول دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عربستان گزارش مشروحی از آسیب شناسی صورت گرفته درمورد منا ارائه و سرپرست حجاج ایرانی تاکید کرد که راهکارها برای رفع این آسیب ها با زمان بندی تعریف و مشخص شود چه درصدی از آسیب ها برای حج آینده قابل رفع است.


حجت الاسلام والمسلمین نواب خواستار دقت واحدهای نظارت بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در خصوص 17 آسیب ارائه شده در جلسه شد و تاکید کرد: مسئولین هربخش باید دراین موارد پاسخگو باشند و دقت کنند حقوق زائر حفظ شود و موسسه مطوفی به تعهدات خود در قبال حجاج عمل کند.


این جلسه با گزارش آقای قربان میرزایی سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان حج درخصوص تعداد ودیعه گذاران حج تمتع وعمره مفرده در بانک های ملی و ملت پایان یافت.


وی گفت: سازمان حج همواره تلاش کرده است که ضمن رایزنی با این دو بانک از محل سود سپرده ودیعه گذاران از هزینه های زائران بکاهد.


نماینده ولی فقیه در امورحج و زیارت نیز با اشاره به افزایش هزینه سفرهای زیارتی با توجه به قیمت ارز، تاکید کرد: با مطالعه و کار کارشناسی باید با مسئولان این دو بانک در راستای مسیری که به نفع زائر است رایزنی و اقدام شود. 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران