زائران اصول بهداشتی را رعایت کنند زائران اصول بهداشتی را رعایت کنند زائران اصول بهداشتی را رعایت کنند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
زائران اصول بهداشتی را رعایت کنند زائران اصول بهداشتی را رعایت کنند زائران اصول بهداشتی را رعایت کنند زائران اصول بهداشتی را رعایت کنند زائران اصول بهداشتی را رعایت کنند

زائران اصول بهداشتی را رعایت کنند

 پس از حدود ۷۰ روز چشم انتظاری و پس از عید سعید فطر از روز دوشنبه پنجم خرداد ماه بر اساس هماهنگی به عمل آمده با ستاد ملی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا، صحن‌های آستان‌های مقدس و حرم‌های مطهر در ایران اسلامی برای زیارت زائران و مجاوران در شهرهای مشهد، قم، شهر ری و شیراز گشوده شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، پس از حدود ۷۰ روز چشم انتظاری و پس از عید سعید فطر از روز دوشنبه پنجم خرداد ماه امسال بر اساس هماهنگی به عمل آمده با ستاد ملی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا، صحن‌های آستان‌های مقدس و حرم‌های مطهر در ایران اسلامی برای زیارت زائران و مجاوران در شهرهای مشهد، قم، شهر ری و شیراز گشوده شد تا عاشقان و دلباختگان زیارت اماکن متبرکه و مذهبی در این آستان‌های مقدس به این توفیق بزرگ نائل آیند. آنچه در این میان و در کنار سایر تدابیر اندیشیده شده در شرایط فعلی در راستای رعایت ضوابط و دستورالعمل‌های تعیین شده از سوی زائران و مجاوران باید مورد توجه قرار گیرد، رعایت اصول و ضوابط بهداشتی و دستورالعمل‌های زیارتی از سوی زائران است.


آستان قدس رضوی به عنوان دستگاه متولی اداره امور بارگاه مطهر حضرت امام رضا(ع) با اشاره به اینکه با عنایت و مدد پروردگار متعال و الطاف کریمانه امام رئوف حضرت اباالحسن الرضا(ع) شرایط ویژه مربوط به بازگشایی درهای صحن‌های مقدس آستان ملکوتی امام هشتم(ع) فراهم شده است از زائران و مجاوران درخواست کرد، هنگام تشرف به زیارت حرم مطهر آن امام همام به موارد ذیل توجه ویژه کنند:


۱- در این مرحله، بازگشایی فقط مربوط به صحن‌های مقدس حرم مطهر رضوی بوده و حضور زائران و مجاوران در روضه منوره و رواق‌های مبارکه امکان‌پذیر نیست.


۲- صحن‌های مقدس حضرت امام حسن مجتبی(ع)، جامع رضوی، غدیر و کوثر برای اقامه نماز به صورت فرادا و قرائت ادعیه و زیارت‌نامه در اختیار زائران و مجاوران محترم بوده و صحن‌های مقدس انقلاب اسلامی، آزادی و جمهوری اسلامی فقط به صورت عبوری و برای عرض ارادت به محضر مطهر امام هشتم(ع) در نظر گرفته شده است.


۳- نماز جماعت در حرم مطهر برگزار نخواهد شد و زائران و مجاوران محترم به صورت فرادا می‌توانند به قرائت ادعیه و خواندن نماز بپردازند.


۴- زیارت‌نامه در مبادی ورودی حرم مطهر به زائران و مجاوران گرامی اهدا خواهد شد.


۵- رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شامل استفاده از ماسک، دستکش و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی (یک و نیم متر) الزامی است.


۶- برای حفظ سلامتی خود و دیگران لطفاً زائران و مجاوران محترمی که مبتلا به بیماری کرونا و موارد مشابه هستند از حضور در صحن‌های حرم مطهر رضوی خودداری کنند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران