داغی که فراموش نمی‌شود

از جمله قبوری که در حمله ددمنشانه وهابیت به مقدسات مسلمین ویران شد، بارگاه و مقبره‌ امام حسن مجتبی (ع)، امام سجاد (ع)، امام محمد باقر (ع) و امام جعفر صادق (ع) بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، با تسلط یافتن وهابیون بر مدینه، قبور ائمه ی شیعه و بسیاری از بزرگان اسلام توسط این فرقه‌ی منحرف در سال (۱۳۴۴ ق) ویران شد، تا آن زمان، بر روی قبور ائمه شیعه و سایر بزرگان اسلام که در مدینه مدفون بودند، گنبد و ضریح قرار داشت، اما از این زمان به بعد وهابیون با تخریب قبور و از بین بردن ضریح و گنبدی که بر روی تربت ائمه و بزرگان اسلام قرار داشت، مسلمانان را از فیض زیارت بارگاه آن بزرگواران محروم ساختند.


از جمله قبوری که در جریان این واقعه ویران گردید، بارگاه و مقبره‌ی امام حسن مجتبی (ع)،امام سجاد (ع)، امام محمد باقر (ع) و امام جعفر صادق (ع) بود.


این حرکت وحشیانه ی وهابیون، جهان اسلام، به ویژه ایرانیان را به شدت متأثر و در سفر حجاج ایرانی هم اختلال ایجاد کرد.


علاوه بر ویرانی قبور ائمه‌ی شیعه، قبر حضرت عبداللّه و حضرت آمنه پدر و مادر حضرت رسول صلی الله علیه و آله، مالک، پیشوای مالکی، عباس عموی پیامبر، اسماعیل از فرزندان امام جعفر صادق (ع) و… نیز به طور کامل ویران شد.


گفتنی است که قدرت گرفتن فرقه‌ی وهابی در عربستان، از ناگوارترین حوادث تاریخ اسلام در قرن چهاردهم هجری است.


پایگاه اطلاع رسانی دبیر خانه ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز تخریب ائمه مظلوم بقیع، چند روایت از حضرت ختمی مرتبت را پیرامون جایگاه اهل بیت و فرجام دشمنان آنان منتشر می‌کند.


نفرین خانمان سوز


پیامبر خدا صلی الله علیه وآله: وَیلٌ لِأَعداءِ أهلِ بَیتِی المُستَأثِرینَ عَلَیهِم، لا نالَتهُم شَفاعَتی، ولا رَأَوا جَنَّةَ رَبّی.


وای بر دشمنان و اختصاص دهندگان حقوق اهل بیت من به خود؛ شفاعتم نصیب آنان مباد و بهشت پروردگارم را نبینند.


أمالی الشجری: ۱/ ۱۵۴


آزاردهندگان خداوند!


پیامبر خدا صلی الله علیه وآله: مَن آذانی فی أهلی فَقَد آذَی اللّهَ. 


هر که با آزردن اهل بیتم مرا بیازارد، هر آینه خدا را آزرده است.


کنزالعمّال: ۱۲/ ۱۰۳/ ۳۴۱۹۷


بهشت بر ستم کنندگان اهل بیت حرام است


پیامبر خدا صلی الله علیه وآله: حُرِّمَتِ الجَنَّةُ عَلی مَن ظَلَمَ أهلَ بَیتی وآذانی فی عِترَتی.


بهشت بر کسی که به اهل بیت من ستم کند و با آزردن عترتم مرا بیازارد، حرام گردیده است.


تفسیر القرطبی: ۱۶/ ۲۲


اختیار حوض کوثر در دستان امام علی علیه السلام


امام علی علیه السلام: وَاللّهِ، لَأَذودَنَّ بِیدَی هاتَینِ القَصیرَتَینِ عَن حَوضِ رَسولِ اللّهِ صلی الله علیه وآله أعداءَنا، ولَاورِدَنَّهُ أحِبّاءَنا.


به خدا قسم که من با همین دو دست کوتاه خود، دشمنانمان را از رسیدن به حوض (کوثر) رسول خدا صلی الله علیه وآله دور می‌کنم و دوستدارانمان را به کنار آن می آورم.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران