بیت امام خمینی(ره) در خمین بازگشایی شد بیت امام خمینی(ره) در خمین بازگشایی شد بیت امام خمینی(ره) در خمین بازگشایی شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بیت امام خمینی(ره) در خمین بازگشایی شد بیت امام خمینی(ره) در خمین بازگشایی شد بیت امام خمینی(ره) در خمین بازگشایی شد بیت امام خمینی(ره) در خمین بازگشایی شد بیت امام خمینی(ره) در خمین بازگشایی شد

بیت امام خمینی(ره) در خمین بازگشایی شد

مسئول موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در خمین با اشاره به بازگشایی بیت تاریخی بنیانگذار انقلاب اسلامی در شهرستان خمین گفت: زائران و گردشگران می توانند از این بیت تاریخی دیدن کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، مسئول موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) از بازگشایی بیت تاریخی بنیانگذار انقلاب اسلامی در شهرستان خمین خبر داد و گفت: زائران و گردشگران می توانند از این بیت تاریخی بازدید کنند.


حجت‌الاسلام سید جواد رضوی افزود: این بنای تاریخی و معنوی به دلیل شیوع ویروس کرونا و با هدف حفظ سلامتی گردشگران و بازدیدکنندگان در اسفند ماه سال گذشته تعطیل شد.
وی بیان کرد: پس از بازگشایی موزه ها و اماکن فرهنگی با مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا؛ بیت تاریخی امام خمینی(ره) نیز با رعایت موارد بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی بازگشایی شد.
مسئول موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در خمین اظهار داشت: بیت تاریخی امام راحل برخلاف نوروز سال‌های گذشته، امسال به دلیل شیوه ویروس کرونا بازدید کننده نداشت.


حجت‌الاسلام رضوی گفت: ۲۷۰ هزار گردشگر داخلی در قالب کاروان، اردوهای دانشجویی و دانش آموزی و گروه‌های خانوادگی پارسال از این بنای تاریخی دیدن کردند.
مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در خمین افزود: ۳۰۰ نفر از بازدیدکنندگان  این بنای تاریخی نیز از گردشگران خارجی از کشورهای  سوئد، اتریش، چین و آلمان بودند.
بیت تاریخی امام خمینی (ره) عمارتی چهار هسته ای است که بر خلاف معماری خانه‌های سنتی ایرانی حیاط در مرکزیت نیست بلکه در اضلاع آن قرار گرفته است.
این بیت تاریخی در محله سه پل شهر خمین و در شمال رودخانه این شهر حدود ۲۰۰ سال پیش ساخته و به شماره ‎ ۱۷۴۶در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.
سنگ نگاره های تیمره، گور دخمه‌ای، قبرستان‌ها و کلیسای ارامنه، کبوترخانه‌ها، دستکندهای زیرزمینی، قلعه های تدافعی، قلعه سالار محتشم، تیمچه بازار، مسجد جامع و ۲۴ بقعه متبرکه از مهمترین آثار تاریخی خمین است.




نظرات کاربران