برگزاری نمازجماعت با حضور جوانان و رعایت پروتکل بهداشتی برگزاری نمازجماعت با حضور جوانان و رعایت پروتکل بهداشتی برگزاری نمازجماعت با حضور جوانان و رعایت پروتکل بهداشتی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
برگزاری نمازجماعت با حضور جوانان و رعایت پروتکل بهداشتی برگزاری نمازجماعت با حضور جوانان و رعایت پروتکل بهداشتی برگزاری نمازجماعت با حضور جوانان و رعایت پروتکل بهداشتی برگزاری نمازجماعت با حضور جوانان و رعایت پروتکل بهداشتی برگزاری نمازجماعت با حضور جوانان و رعایت پروتکل بهداشتی

برگزاری نمازجماعت با حضور جوانان و رعایت پروتکل بهداشتی

نماینده مرکز رسیدگی به امور مساجد در ستاد ملی مبارزه با کرونا با اشاره به اینکه مساجد برای اقامه نماز جماعت بازگشایی شده اند، گفت: نمازگزاران باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در نماز شرکت کنند تا بتوان فعالیت مساجد را به قبل از بحران کرونا بازگرداند.

حجت الاسلام احمدرضا پرویزی در گفتگوی خبری با اشاره اینکه شرایط برای اقامه نمازجماعت درمساجد طبق دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا فراهم شده است، گفت: نماز در مساجد باید با رعایت پروتکل های بهداشتی و با فاصله گذاری اجتماعی به گونه ای که باعث صدمه زدن به اصل نماز جماعت نشود، اقامه شود.


نماینده مرکز رسیدگی به امور مساجد در ستاد ملی مبارزه با کرونا با اشاره به همکاری  مردم در شب های قدر در رعایت مفاد پروتکل بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا، از افراد بیمار و یا افرادی که دارای بیماری های زمینه ای هستند، خواست همچنان تا عادی شدن شرایط در مساجد حضور نیابند و نمازگزاران از سجاده و مهر شخصی استفاده کنند.


حجت الاسلام پرویزی گفت: بر اساس مفاد پروتکل بهداشتی، در حال حاضر مساجد تنها باید نماز جماعت برپا کنند و از برگزاری جلسات طولانی مدت در مساجد خودداری شود. ضمن اینکه نمازگزاران نیز برای حضور در نمازهای جماعت مساجد حدالمقدور باید از ماسک و دستکش استفاده کنند.


نماینده مرکز رسیدگی به امور مساجد در ستاد ملی مبارزه با کرونا تلاش جوانانی را که مشکل و بیماری زمینه ای دارند، برای رونق مساجد همانند گذشته خواستار شد.


وی افزود: تلاش می کنیم با رعایت موارد بهداشتی این بیماری افزایش نیابد و بتوانیم مجوز انجام فعالیت های دیگر همچون سخنرانی، دعا و نیایش را دریافت کنیم و فعالیت های مساجد طبق روال گذشته و به حالت قبل از کرونا برگردد.


گفتنی است، ستاد ملی مبارزه با کرونا شنبه ۱۰ خردادماه بعد از ۷۴ روز تعطیلی مساجد و برگزار نشدن نماز جماعت، مجوز داد مساجد، برای برگزاری نماز بازگشایی شوند. حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در نشست این ستاد گفت: مساجد در سراسر کشور با اجرای دستورالعمل‌ها برای نمازهای یومیه بازگشایی می‌شوند.


| شناسه مطلب: 100691




مساجد نماز جماعت



نظرات کاربران