رونمایی از ماکت حرم ائمه بقیع رونمایی از ماکت حرم ائمه بقیع رونمایی از ماکت حرم ائمه بقیع بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رونمایی از ماکت حرم ائمه بقیع رونمایی از ماکت حرم ائمه بقیع رونمایی از ماکت حرم ائمه بقیع رونمایی از ماکت حرم ائمه بقیع رونمایی از ماکت حرم ائمه بقیع

رونمایی از ماکت حرم ائمه بقیع

ازماکت تجسمی مقبره‌های مطهر ائمه بقیع (ع) با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت  در سازمان حج و زیارت رونمایی شد.

مراسم رونمایی از ماکت حرم ائمه بقیع(علیهم‌السلام) با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی‌فقیه و سرپرست حجاج ایرانی و آقای علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت ظهر امروز (دوشنبه ۱۲ خردادماه) در نمازخانه این سازمان برگزار شد.


در این مراسم که در ایام تخریب حرم‌های مطهر ائمه بقیع(ع) برگزار شد جمعی از مسئولان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت و شخصیت های فرهنگی و مذهبی شرکت داشتند.


مهندس حمید صفاری نیا با همکاری حجت الاسلام سعید سلیمی ماکت شبیه سازی شده حرم ائمه بقیع را ساخته و کارشناسان و واحد بقیع پژوهی پژوهشکده حج وزیارت در قم این ماکت را واقع گرا ترین ماکت به اصل بقیع می دانند که تاکنون ساخته شده است.


این ماکت تجسمی گویای وضعیت مقبره‌های مطهرائمه بقیع ، بیت الاحزان حضرت فاطمه الزهرا (س) و بخشی از قبرستان بقیع است که با صرف شش ماه زمان ساخته شده است و سازندگان در حال ساخت جزئیات دیگری از بخش های آن هستند.


گفتنی است بارگاه هایی که به‌مرور زمان برای چهار امام معصوم (ع) و برخی قبور بقیع بناشده بود در هشتم شوال 1344 ه. ق توسط وهابیون تخریب شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران