بهشت بچه ها در نجف اشرف افتتاح شد بهشت بچه ها در نجف اشرف افتتاح شد بهشت بچه ها در نجف اشرف افتتاح شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بهشت بچه ها در نجف اشرف افتتاح شد بهشت بچه ها در نجف اشرف افتتاح شد بهشت بچه ها در نجف اشرف افتتاح شد بهشت بچه ها در نجف اشرف افتتاح شد بهشت بچه ها در نجف اشرف افتتاح شد

بهشت بچه ها در نجف اشرف افتتاح شد

بهشت بچه ها با تلاش خادمان مرکز فرهنگی المحسن (ع) وابسته به آستان مقدس علوی با هدف ایجاد فضای تفریحی و آموزشی برای فرزندان زائران حرم مطهر علوی در نجف اشرف افتتاح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، بهشت بچه ها با تلاش خادمان مرکز فرهنگی المحسن (ع) وابسته به آستان مقدس علوی با هدف ایجاد فضای تفریحی و آموزشی برای فرزندان زائران حرم مطهر علوی با حضور تولیت و اعضای شورای آستان علوی و جمعی از مسئولین و خادمان حرم مطهر در نجف اشرف افتتاح شد.


یوسف الشیخ راضی تولیت آستان علوی در مورد افتتاح این مکان اظهار داشت: پروژه بهشت بچه ها هسته اولیه یک برنامه فرهنگی گسترده است که توسط مرکز فرهنگی المحسن (ع) در حال اجراست و امیدواریم با موفقیت به ثمر برسد.


تولیت آستان علوی افزود: بهشت بچه ها در مسیر ورودی زائران حرم مطهر واقع است که 80% زائران حرم مطهر از شهرهای مختلف عراق از آنجا تردد می کنند و می توانند قبل از تشرف به زیارت فرزندان خود را برای تفریح و سرگرمی و آموزش مطالب مفید علمی و دینی به این مکان بسپارند.


در ادامه فائق الشمّری مسئول بخش تبلیغات و از اعضای شورای آستان با اشاره به امکانات موجود در مجموعه (بهشت بچه ها) از قبیل کتابخانه (با 1200 جلد کتاب ویژه کودکان) و صحنه نمایش تئاتر و نمایش های عروسکی و پرده سینما گفت: این مکان در حد خود اولین مجموعه فرهنگی و تفریحی ویژه کودکان در سطح عراق به شمار می رود.


الشمری افزود: بخش سینمایی بهشت بچه ها برای تماشای فیلم های آموزشی و انمیشین های هدفمند و فرهنگی و مذهبی بوده و به منظور ارتقای سطح فرهنگی و اطلاعات علمی و دینی کودکان در نظر گرفته شده است.


در ادامه حیدر الکعبی از مسئولین مرکز فرهنگی المحسن گفت: مجموعه (بهشت بچه ها) شامل برنامه های تفریحی و آموزشی متنوع و گوناگونی است. در بخشی از این مجموعه یک موزه نمادین به منظور شرح (واقعه غدیر خم) و در بخشی دیگر کتابخانه ای به منظور نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در میان کودکان در نظر گرفته شده است. همچنین در دو مکان دیگر از این مجموعه بازی های فکری و حرکتی و مفرح بخش متعدد و غرفه نقاشی برای کودکان علاقمند به هنر نقاشی در نظر گرفته شده است و در فضای نمایشی کودکان زائر می توانند نمایشهای عروسکی را روی صحنه تئاتر تماشا کنند.


گفتنی است در مراسم افتتاحیه مجموعه فرهنگی بهشت بچه ها برنامه های متنوعی از قبیل نمایش (فروشنده آرزوها) با بازی چند تن از بازیگران خردسال و برنامه عروسکی (مغازه ابو الطرافة) به نمایش گذاشته شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران