بیانیه دفتر آیت‌الله سیستانی در پی افزایش بیماران کرونا بیانیه دفتر آیت‌الله سیستانی در پی افزایش بیماران کرونا بیانیه دفتر آیت‌الله سیستانی در پی افزایش بیماران کرونا بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بیانیه دفتر آیت‌الله سیستانی در پی افزایش بیماران کرونا بیانیه دفتر آیت‌الله سیستانی در پی افزایش بیماران کرونا بیانیه دفتر آیت‌الله سیستانی در پی افزایش بیماران کرونا بیانیه دفتر آیت‌الله سیستانی در پی افزایش بیماران کرونا بیانیه دفتر آیت‌الله سیستانی در پی افزایش بیماران کرونا

بیانیه دفتر آیت‌الله سیستانی در پی افزایش بیماران کرونا

دفتر آیت‌الله سید‌علی سیستانی، مرجع شیعیان عراق، بیانیه‌ای را در پی افزایش شمار مبتلایان به کرونا در این کشور صادر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از السومریه‌نیوز، در این بیانیه که امروز شنبه(۱۷ خرداد ماه) منتشر شد، آمده است:


مردم عزیز عراق در این روزهای دشوار و با افزایش بی‌سابقه شمار افراد مبتلا به کرونا در مناطق مختلف به ویژه در بغداد یک بار دیگر از شما می‌خواهیم احتیاط و دقت بیشتری برای مقابله با ویروس کرونا انجام داده و شما را به ضرورت توجه به اقدامات پیشگیرانه توصیه شده مراجع ذیربط مانند جلوگیری از اجتماع با دیگران، حفظ فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و شست‌و‌شو و ضدعفونی دست‌ها دعوت می‌کنیم.


با توجه به اینکه متخصصان توصیه می‌کنند که پیروی از این تدابیر به طور چشمگیری برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا مؤثر و یک امر ضروری و حیاتی است، مراقبت و پیروی از دستورالعمل‌های بهداشتی از اهمیت زیادی برخوردار بوده و سهل‌انگاری در این شرایط با توجه به ضعف امکانات در کشور برای ارائه خدمات درمانی لازم به تعداد روزافزون مبتلایان کرونا و پر شدن بیمارستان‌ها صحیح نیست.


جلوگیری از شیوع گسترده بیماری همه‌گیر کرونا عزم همه شهروندان و مسئولان را می‌طلبد؛ بنابراین همه باید به وظیفه خود در این مسئولیت بزرگ عمل و برای گذر از این مرحله حساس با کمترین خسارت و پیامدها همکاری کنند.


باید به یاد داشته باشیم که کادر پزشکی و پرستاری در انجام وظایف خود در معالجه و مراقبت از مبتلایان سختی‌های بسیاری را متحمل و خانواده‌هایشان با مشکلات زیادی روبرو می‌شوند و کمتر کسی این مسئله را درک می‌کند. آنها جان خود را به خطر می‌اندازند و اخیرا شمار مبتلایان در میان پرستاران و کادر پزشکی افزایش یافته است. بنابراین همه باید با رعایت هرچه بیشتر تدابیر پیشگیرانه برای مقابله با افزایش مبتلایان کرونا و کاهش فشارهای اضافی بر دوش کادر درمانی تلاش کنیم.


ما با احترام و ستایش ویژه، به آنها (کادر پزشکی درمانی) درود فرستاده و از تلاش و فداکاری‌های بی‌وقفه این بزرگواران برای خدمت به مردم خود و انجام وظیفه دینی، ملی و بشردوستانه آنها قدردانی می‌کنیم. ما از خداوند متعال می‌خواهیم که حافظ آن‌ها باشد و در مقابل زحماتشان پاداش، نیکی، سلامت و نعمت به آنها ارزانی گرداند و همچنین از خداوند متعال شفای عاجل برای مبتلایان و کسانی که از کرونا رنج می‌برند مسئلت می‌کنیم و از پروردگار می‌خواهیم همه را از این مصیبت و بیماری همه‌گیر رهایی بخشد؛ بی‌تردید او شنوا و اجابت‌کننده است.




نظرات کاربران