نگاهی به برنامه‌های سالگرد ارتحال امام در چهار کشور نگاهی به برنامه‌های سالگرد ارتحال امام در چهار کشور نگاهی به برنامه‌های سالگرد ارتحال امام در چهار کشور بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نگاهی به برنامه‌های سالگرد ارتحال امام در چهار کشور نگاهی به برنامه‌های سالگرد ارتحال امام در چهار کشور نگاهی به برنامه‌های سالگرد ارتحال امام در چهار کشور نگاهی به برنامه‌های سالگرد ارتحال امام در چهار کشور نگاهی به برنامه‌های سالگرد ارتحال امام در چهار کشور

نگاهی به برنامه‌های سالگرد ارتحال امام در چهار کشور

مراکز فرهنگی ایران در خارج از کشور به مناسبت سی‌ویکمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) برنامه‌های فرهنگی هنری متنوعی برگزار کردند و این برنامه‌ها در سوریه، تونس، فیلیپین و اوگاندا نیز اجرا شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی،به مناسبت سی‌ویکمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، نمایشگاه عکس مجازی از دوران زندگی و مراسم خاکسپاری امام از ۱۲ خردادماه در مرکز فرهنگی ایران در لاذقیه سوریه آغاز شده است و به مدت یک هفته برای علاقه‌مندان از طریق سایت این مرکز فرهنگی و شبکه‌های اجتماعی قابل دسترس است.


در این نمایشگاه مجموعه‌ای از تصاویر دوران کودکی، سخنرانی‌ها و ایام مبارزات طی دوران قبل از انقلاب و مراسم ارتحال امام خمینی به همراه توضیحاتی به دو زبان فارسی و عربی از سوی «رامز اللیوا» استاد زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه حمص به نمایش گذاشته شده است.


علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به آدرس سایت مرکز فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لاذقیه و صفحه فیسبوک رسمی مرکز به نشانی‌های زیر از این نمایشگاه بازدید کنند:


https://www.youtube.com/watch?v=۴۰۴alWfebq۸


 


https://www.facebook.com/watch/?v=۸۶۹۰۹۰۱۷۰۲۵۱۲۷۸


تونس و تجلیل از برگزیدگان مسابقات با موضوع امام


به همین مناسبت رایزنی فرهنگی ایران در تونس از برگزیدگان مسابقات مقاله‌نویسی، خاطره‌نویسی و نقاشی که با موضوع امام خمینی و روز جهانی قدس برگزار شده بود، تجلیل کرد و میثم فراهانی، رایزن فرهنگی کشورمان در مراسم تجلیل از برگزیدگان این مسابقات، ضمن قدردانی از مشارکت هنرمندان و نویسندگان فعال تونسی در برنامه‌های فرهنگی و نیز مسابقات فرهنگی و هنری برگزار شده به مناسبت روز جهانی قدس و سالگرد رحلت امام خمینی(ره)، نقش هنر را در بیان واقعیت‌های اجتماع و نیز حوادث بین‌المللی مهم ارزیابی کرد.


وی همچنین بیان کرد: هنرمندان به عنوان طلایه‌داران حقایق جامعه نقشی مهم و تعیین‌کنند‌ه را ایفا می‌کنند و می‌توانند با زبان هنر به بیان ارزش‌های انسانی و تمدنی پرداخته و آثار ماندگاری را خلق کنند.


رایزن فرهنگی کشورمان در ادامه بر اهمیت بزرگداشت روز جهانی قدس به عنوان یادگار ماندگار امام خمینی(ره) و حمایت از ملت مظلوم فلسطین به عنوان وظیفه‌ای انسانی و اسلامی تأکید کرد.


فیلیپین و انتشار کلیپ زندگانی امام در فضای مجازی


رایزنی فرهنگی ایران در فیلیپین نیز به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، کلیپ زندگانی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران را در فضای مجازی منتشر کرد.


 در این کلیپ که به دو زبان انگلیسی و تاگالوگ از سوی رایزنی فرهنگی ایران در فیلیپین تهیه و منتشر شده، دوران زندگی و مبارزات بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران مورد توجه قرار گرفته است.


این کلیپ حاوی تصاویر و سخنان امام خمینی(ره) و بخش‌هایی از زندگی وی از تولد تا ارتحال است.


معرفی امام خمینی در رادیو بلال اوگاندا


رادیو بلال اوگاندا به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی، به بررسی و معرفی ابعاد سازنده شخصیت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و نقش مقام معظم رهبری در هدایت موفقیت‌آمیز انقلاب اسلامی پرداخت.


رایزنی فرهنگی ایران در اوگاندا اجراکننده این برنامه دو ساعته رادیویی بود و در آن حمزه کِیونِه، شخصیت رسانه‌ای مسلمان؛ آدم سبیالا، استاد دانشگاه و تحلیلگر مسلمان و محمدرضا قزلسفلی، رایزن فرهنگی ایران در اوگاندا شرکت داشتند.


رایزن فرهنگی کشورمان در بخشی از سخنان خود، گفت: تقید به ارزش‌ها، آراستگی به مکارم اخلاقی، صداقت در گفتار  و عمل، اخلاص، مطالعه و پُرکاری، وقت‌شناسی و نظم، رعایت قانون، فروتنی، جلوگیری و دوری از تملق، سبقت در سلام دادن، انسان‌پروری، دوری از اسراف و احترام به همسر از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد امام خمینی(ره) بود که منجر به محبوبیت وی در جهان شد.


وی با بیان اینکه امام خامنه‌ای(مد ظله العالی) نسخه به روز شده امام خمینی(ره) هستند، مطرح کرد: وجود شباهت‌هایی بین دو رهبر، موجبات تحقق اهداف انقلاب اسلامی ایران طی مدت چهار دهه گذشته را فراهم کرده است.


رایزن فرهنگی کشورمان با اشاره به رهبری موفقیت‌آمیز امام خامنه‌ای(مد ظله العالی) طی سی و یک سال گذشته، گفت: درختی را که امام خمینی(ره) چهل و یک سال پیش کاشته بود، با هدایت شایسته نظام جمهوری اسلامی ایران به وسیله مقام معظم رهبری به ثمر رسیده است.


وی با بیان اینکه پیشرفت همه‌جانبه امروز ایران نتیجه هدایت صحیح کشتی انقلاب اسلامی براساس منویات و اهداف امام خمینی(ره) است، تأکید کرد: رهبری مدبرانه امام خامنه‌ای(مد ظله العالی) صحت و سلامت انقلاب اسلامی ایران را تضمین کرده است.


تجلی معارف قرآنی در شخصیت امام و رهبری


آدم سبیالا هم در سخنانی گفت: شخصیت امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای(مد ظله العالی) به عنوان الگو براساس تعالیم عالیه، فرهنگ و معارف قرآن مجید، پیامبر اکرم (ص)، اهل بیت (ع) و اسلام ناب تکوین یافته است.


وی با بیان اینکه امام خمینی و امام خامنه‌ای بزرگترین منادی وحدت، بیداری و بصیرت در دوران معاصر بوده‌اند، بخشی از سخنان خود را به تبیین جایگاه وحدت، بیداری و بصیرت به عنوان رموز پیروزی بر دشمنان از منظر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران اختصاص داد.


حمزه کِیونِه نیز با بیان اینکه اندیشه‌های امام خمینی و امام خامنه‌ای ضروری‌ترین نیاز ملت‌های آزاده جهان است، گفت: وحدت، بصیرت و بیداری راه نجات از بحران‌های موجود در کشورهای اسلامی و جوامع مستضعفان جهان است.




نظرات کاربران