دبیرکل سابق جنبش جهاد اسلامی درگذشت دبیرکل سابق جنبش جهاد اسلامی درگذشت دبیرکل سابق جنبش جهاد اسلامی درگذشت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دبیرکل سابق جنبش جهاد اسلامی درگذشت دبیرکل سابق جنبش جهاد اسلامی درگذشت دبیرکل سابق جنبش جهاد اسلامی درگذشت دبیرکل سابق جنبش جهاد اسلامی درگذشت دبیرکل سابق جنبش جهاد اسلامی درگذشت

دبیرکل سابق جنبش جهاد اسلامی درگذشت

رمضان عبدالله شلح، دبیرکل سابق جنبش جهاد اسلامی فلسطین پس از ماه‌ها مبارزه با بیماری، دار فانی را وداع گفت.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، جنبش جهاد اسلامی شنبه شب (17 خرداد ماه) در بیانیه‌ای از درگذشت رمضان عبدالله شلح در سن ۶۲ سالگی خبر داد. این جنبش درگذشت دبیرکل سابق خود را به ملت فلسطین و امت اسلامی و عربی تسلیت گفت.


دکتر شلح پس از ترور فتحی شقاقی بنیان‌گذار جنبش جهاد اسلامی در سال ۱۹۹۵ تا سال ۲۰۱۸ میلادی که به یک بیماری مزمن مبتلا شد، دبیرکل این جنبش بود و پس از آن زیاد النخاله جانشین وی شد.


محمود عباس،‌ رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درگذشت رمضان شلح را تسلیت گفت و افزود: با از دست دادن شلح عامل توازن ملی را از دست دادیم.


جنبش حماس نیز در واکنش به درگذشت دکتر رمضان شلح گفت: با اعتقاد به تقدیر الهی به ملت فلسطین در داخل یا کشورهای دیگر درگذشت رهبر بزرگ ملی رمضان شلح را تسلیت می‌گوییم.


این جنبش اضافه کرد: این رهبر بزرگ از دست رفته رهبری از رهبران ملت ما،‌ قهرمانی از قهرمانان جهاد، مقاومت و فرزند غزه مبارز بود که به‌دلیل تصمیم اشغالگران از آن دور بود.


جنبش «آزادی‌بخش ملی فلسطین» (فتح) نیز اعلام کرد: به امت عربی و اسلام و آزادگان جهان درگذشت رمضان شلح را تسلیت می‌گوییم.


حزب‌الله لبنان هم درگذشت دبیرکل سابق جنبش جهاد اسلامی را تسلیت گفت و افزود: شب گذشته برادر دوست داشتنی، دوستی عزیز،‌ فرماندهی حکیم و مجاهدی بزرگ و یکی از رهبران مقاومت در عصر جدید را از دست دادیم. او صاحب اندیشه‌ای روشن و باز و عاطفه‌ای صادقانه و اراده قوی و عزمی قابل اعتماد بود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران