تاکید بر مرجعیت علمی قرآن درکانون تحولات علوم انسانی تاکید بر مرجعیت علمی قرآن درکانون تحولات علوم انسانی تاکید بر مرجعیت علمی قرآن درکانون تحولات علوم انسانی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تاکید بر مرجعیت علمی قرآن درکانون تحولات علوم انسانی تاکید بر مرجعیت علمی قرآن درکانون تحولات علوم انسانی تاکید بر مرجعیت علمی قرآن درکانون تحولات علوم انسانی تاکید بر مرجعیت علمی قرآن درکانون تحولات علوم انسانی تاکید بر مرجعیت علمی قرآن درکانون تحولات علوم انسانی

تاکید بر مرجعیت علمی قرآن درکانون تحولات علوم انسانی

 مسئول اداره مشاوره و پاسخ نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: مرجعیت علمی قرآن، باید در کانون تحولات علوم انسانی کشور باشد.

 حجت الاسلام والمسلمین صالح قنادی مسئول اداره مشاوره و پاسخ نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: در تحولات علوم انسانی کشور، مرجعیت علمی قرآن باید در کانون این مسایل باشد.


قنادی افزود: ما برای این که بتوانیم به نیازهای داخل و خارج از کشور در زمینه های مختلف پاسخ دهیم، نیازمند علوم انسانی تحول یافته هستیم که باید این تحول نیز بر مبنای مرجعیت علمی قرآن باشد.


وی افزود: حتی کسانی که مصلح و پیرو ادیان دیگر هستند با رویکرد آزادی خواهی و انصاف علمی می توانند از اقیانوس بی کران قرآن کریم در مباحث علمی و تمدنی بهره مند شده و مشکلات جامعه خود را به این وسیله مرتفع سازند.


استاد جامعه الزهرا(س) همچنین با اشاره به فرمایش اخیر مقام معظم رهبری در سخنرانی به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) مبنی بر این که برای زنده‌ماندن انقلاب باید به تأسی از امام (ره) رویکرد تحولی در جامعه را حفظ و تقویت کرد، گفت: نظام تکوین و تمام هستی در قرآن کریم، منعکس شده و تمام حقایق جهان در این کتاب شریف به نحوی قابل دست یابی است، کما این که در حال حاضر در برخی پژوهشگاه ها رشته های بین رشته ای قرآن و دیگر علوم ایجاد شده و در حال توسعه است و به همین مسایل به صورت تخصصی می پردازد.


وی خاطرنشان کرد: ما باید قرآن را به عنوان یک منبع علمی فرامرزی مورد توجه قرار داده و در این راستا به کارهای علمی و پژوهشی خود مبتنی بر مرجعیت علمی قرآن تمرکز بیش از پیشی داشته باشیم.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران