تصاویری از پیشرفت پروژه بازسازی مقام «تل زینبیه» در کربلا تصاویری از پیشرفت پروژه بازسازی مقام «تل زینبیه» در کربلا تصاویری از پیشرفت پروژه بازسازی مقام «تل زینبیه» در کربلا بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تصاویری از پیشرفت پروژه بازسازی مقام «تل زینبیه» در کربلا تصاویری از پیشرفت پروژه بازسازی مقام «تل زینبیه» در کربلا تصاویری از پیشرفت پروژه بازسازی مقام «تل زینبیه» در کربلا تصاویری از پیشرفت پروژه بازسازی مقام «تل زینبیه» در کربلا تصاویری از پیشرفت پروژه بازسازی مقام «تل زینبیه» در کربلا

تصاویری از پیشرفت پروژه بازسازی مقام «تل زینبیه» در کربلا

بازسازی و توسعه مقام تل زینبیه در کربلای معلی که در مجاورت حرم مطهر امام حسین(ع) قرار دارد، به همت ستاد بازسازی عتبات عالیات در حال اجرا است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، توسعه مقام تل زینبیه و ساخت صحن عقیله بنی هاشم(س) به‌عنوان بخشی از پروژه توسعه حرم مطهر امام حسین (ع) است و به منظور افزایش فضای مقام برای ارائه خدمات به زائران، در حال اجرا است.
عملیات اجرایی توسعه مقام تل زینبیه از سال ۱۳۹۴ آغاز شده و قرار است طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال ۱۴۰۰ به پایان برسد، این صحن مجموعه‌ای از شبستان‌های زیارتی، فضای رو باز، کتابخانه، موزه و دارالضیافه و... را شامل می‌شود و همچنین ایجاد نماد تل زینبیه به شکل تپه نیز در کنار مکان زیارتی موجود در نظر گرفته شده است.


صحن عقیله بنی هاشم(س) در چهار طبقه و در ضلع جنوبی و غربی حرم و در حد فاصل درهای ورودی  باب الرأس و باب القبله و در اماکنی چون خیمه‌گاه و تل زینبیه احداث می‌شود.


احمد القریشی، عکاس پایگاه اطلاع‌رسانی آستان حسینی تصاویری از مراحل پیشرفت مقام تل زینبیه گرفته است که در زیر مشاهده می‌کنید:


| شناسه مطلب: 100822




کربلا تل زینبیه



مطالب مرتبط

نظرات کاربران