مجمع عمومی بنیاد بین‌المللی اربعین برگزار می‌شود مجمع عمومی بنیاد بین‌المللی اربعین برگزار می‌شود مجمع عمومی بنیاد بین‌المللی اربعین برگزار می‌شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مجمع عمومی بنیاد بین‌المللی اربعین برگزار می‌شود مجمع عمومی بنیاد بین‌المللی اربعین برگزار می‌شود مجمع عمومی بنیاد بین‌المللی اربعین برگزار می‌شود مجمع عمومی بنیاد بین‌المللی اربعین برگزار می‌شود مجمع عمومی بنیاد بین‌المللی اربعین برگزار می‌شود

مجمع عمومی بنیاد بین‌المللی اربعین برگزار می‌شود

رئیس کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین با اشاره به حضور فعالان فرهنگی و پژوهشی ۱۵ کشور جهان در بنیاد بین‌المللی اربعین، گفت: مجمع عمومی این بنیاد امروز برگزار و اساسنامه آن نهایی می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین از برگزاری مجمع عمومی بنیاد بین المللی اربعین خبر داد و گفت: هم زمان با افزایش تعداد زائران اربعین حسینی، بنیاد بین‌المللی اربعین از سال گذشته تشکیل شد تا ظرفیت‌های مردمی و گروه‌های جهادی در ایام اربعین شناسایی و فعال شوند.


وی با بیان اینکه در بنیاد بین‌المللی اربعین فعالان فرهنگی و پژوهشی از ۱۵ کشور جهان عضو هستند، افزود: این بنیاد غیردولتی است و فعالانی از کشورهای عراق، ترکیه، پاکستان، افغانستان، هندوستان، بنگلادش، تایلند، انگلستان، کانادا و ایران در آن به ارائه ایده‌های مختلف برای معرفی پیام حماسه اربعین به جهانیان تلاش می‌کنند.


حجت‌الاسلام احمدی با اشاره به اینکه حماسه اربعین باید جهانی شود، خاطرنشان کرد: فعالان این بنیاد تلاش می‌کنند تا با استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای، اجتماعی، علمی و پژوهشی اربعین را جهانی  کرده و به معرفی شخصیت امام حسین (ع) بپردازند.


رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین با بیان اینکه تاکنون ۱۵۰ نفر متقاضی عضویت در بنیاد بین‌المللی اربعین هستند، خاطر نشان کرد: ۱۰۰ نفر از این تعداد با داشتن شرایط لازم به عضویت این بنیاد درآمده‌اند و امروز در مجمع عمومی با حضور برخی از اعضا از کشورهای عراق، ترکیه، پاکستان، کانادا، هند و ایران، اساسنامه بنیاد بین‌المللی اربعین نهایی می‌شود. همچنین برای به رسمیت شناختن اساسنامه با سایر اعضای فعال از کشورهای دیگر به صورت مجازی ارتباط برقرار می‌کنیم.


وی با اشاره به اینکه مجمع عمومی بنیاد بین‌المللی اربعین امروز ۲۱ خرداد در قم برگزار می‌شود، تصریح کرد: در نظر داریم سه شعبه برای این بنیاد تأسیس کنیم، به طوری که در تهران، نجف و کربلا شعبه‌های این بنیاد راه‌اندازی می‌شود تا علاقه‌مندان با توجه به توانمندی و استعداد خود برای رسیدن به اهداف بنیاد و معرفی اربعین به جهانیان به عضویت درآیند.


حجت‌الاسلام احمدی با بیان اینکه برگزاری نشست‌های مشترک و راه‌اندازی سایت از اولین اقدامات بنیاد بین‌المللی اربعین خواهد بود، گفت: در نظر داریم که با ایجاد شعب، علاقه‌مندان در اصناف و بازار، روحانیون و بانوان و سایر اقشار را برای فعالیت در این بنیاد جذب کنیم.




نظرات کاربران