عربستان بنزین را گران کرد عربستان بنزین را گران کرد عربستان بنزین را گران کرد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
عربستان بنزین را گران کرد عربستان بنزین را گران کرد عربستان بنزین را گران کرد عربستان بنزین را گران کرد عربستان بنزین را گران کرد

عربستان بنزین را گران کرد

عربستان سعودی در پی تاثیر ات بیماری کرونا بر اقتصاد این کشور و کاهش قیمت جهانی نفت و افت شدید درآمدهای ارزی ناشی از آن، برای ماه ژوئن (خرداد/ تیرماه) بنزین را گران کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، شبکه تلویزیونی رسمی عربستان گزارش داد، براساس نرخ جدید در ماه ژوئن (خرداد/تیرماه) هر لیتر بنزین ۹۱، از ۶۷ هلاله به ۹۰ و بنزین ۹۵ نیز از لیتری ۸۲ هلاله به یک ریال و ۸ هلاله فروخته خواهد شد.


براساس این گزارش، قیمت بنزین در عربستان با توجه به تغییر نرخ صادرات سوخت این کشور به بازارهای جهانی کاهش یا افزایش خواهد یافت.


همچنین قیمت نفت برنت در معاملات روز چهارشنبه(21 خرداد ماه)  ۲.۱ درصد کاهش یافت و به ۴۰ دلار و ۳۱ سنت در هر بشکه رسید.


قیمت نفت شاخص آمریکا نیز با کاهشی ۲.۵ درصدی، ۳۷ دلار و ۹۷ سنت معامله شد.


تصمیم دولت عربستان برای افزایش قیمت بنزین پس از آن صورت گرفت که درآمد حاصل از صادرات نفت عربستان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۱.۹ درصد کاهش یافته است.


صادرات نفت عربستان در سه ماهه اول سالجاری میلادی ۱۴۹.۹۵ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال سعودی بود، در حالی که این رقم در همین دوره در سال گذشته میلادی، ۱۹۲ میلیارد و ۳۰ میلیون ریال بوده است.


"محمد بن جدعان" وزیر دارایی عربستان۲۲ اردیبهشت ماه اعلام کرد که مالیات بر ارزش افزوده را افزایش و پرداخت هزینه معیشتی را متوقف خواهد کرد.


وزیر دارایی عربستان گفته بود: از اول ژوئن (۱۲ خرداد) مالیات بر ارزش افزوده از ۵ تا ۱۵ درصد افزایش خواهد یافت و از اول ژوئیه (۱۱ تیر) پرداخت هزینه معیشتی متوقف می‌شود.  


وی خطاب به شهروندان عربستان گفته بود: ممکن است این تصمیمات [ریاضت اقتصادی دولت ریاض] دردناک باشد اما ضروری است.


دولت عربستان۱۷ اردیبهشت امسال با صدور مصوبه‌ای تصمیم گرفت برای مقابله با شرایط سخت شیوع «ویروس کرونا» و شدت گرفتن بحران اقتصادی در عربستان، حقوق کارکنان بخش خصوصی در این کشور را به میزان ۴۰ درصد کاهش دهد.


 


| شناسه مطلب: 100863

نام منبع: ایرنا



عربستان کرونا



مطالب مرتبط

نظرات کاربران