یکی از بهترین راه‌های ماندگاری زیارت، خلق آثار هنری است یکی از بهترین راه‌های ماندگاری زیارت، خلق آثار هنری است یکی از بهترین راه‌های ماندگاری زیارت، خلق آثار هنری است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
یکی از بهترین راه‌های ماندگاری زیارت، خلق آثار هنری است یکی از بهترین راه‌های ماندگاری زیارت، خلق آثار هنری است یکی از بهترین راه‌های ماندگاری زیارت، خلق آثار هنری است یکی از بهترین راه‌های ماندگاری زیارت، خلق آثار هنری است یکی از بهترین راه‌های ماندگاری زیارت، خلق آثار هنری است

یکی از بهترین راه‌های ماندگاری زیارت، خلق آثار هنری است

مشاور مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) با اشاره به شرایط ماندگاری اثر هنری در اندیشه جامعه گفت: برای ماندگاری آثار زیارت یکی از بهترین راه‌ها خلق آثار هنری در خصوص سیره رضوی است چرا که هیچ اندیشه‌ای جاودانه نمی‌ماند مگر در قالب هنر ارائه شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، سید جلال فیاضی در مراسم افتتاحیه کارگاه سه روزه طراحی آثار گرافیکی با عنوان «مردم‌داری و کرامت انسانی در سیره رضوی» در کتابخانه قلم مشهد بیان کرد: موضوع دلدادگی و ارادت هنرمندان به ساحت امام رئوف(ع) است که عشق را در قالب هنر به عرصه آورده و در مقابل نگاه مردم قرار می‌دهد.


وی در خصوص پیشینه تشکیل جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) افزود: سال ۷۸ نگاه مسئولان وقت اداره کل فرهنگ ارشاد و اسلامی استان و رویکردهای موجود در آستان قدس رضوی موجب ارائه پیشنهاداتی مبنی بر انجام اقدامات فرهنگی و هنری برای ابراز ارادت به ساحت مقدس امام رضا(ع) ارائه شد و از همین مسیر بود که جشنواره شعر رضوی شکل گرفت.


فیاضی افزود: تشکیل جشنواره شعر رضوی و تداوم آن نیز برگزاری جشنواره‌های مختلف فرهنگی و هنری امام رضا(ع) در کشور را به همراه داشت. این جشنواره‌ها در استان‌های مختلف آغاز شد و هر یک از استان‌ها بخشی از بار مسئولیت را بر دوش گرفت که در این میان حدود ۳۵ جشنواره با موضوعات مختلف راه‌اندازی شد.


مشاور مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) ادامه داد: با توجه به تحولات نو در فضای فرهنگی و هنری جامعه موضوع بازنگری و نگاه نو در برگزاری این جشنواره نیز مطرح و قرار شد نگاه کمی به کیفی ارتقا یابد؛ لذا این گذار را آغاز کردیم و تیم‌هایی برای این امر مسئول شدند تا با دبیران جشنواره‌ها جلساتی برگزار و نکاتی را برای کیفی‌تر شدن جشنواره مطرح کنند.


وی عنوان کرد: نکته مهمی که در این بین وجود داشت، این بود که به هر حال این جشنواره‌ها محل ارائه آثار مردم است که البته این موضوعی ارزشمند است و قطعا مردم هر یک به طریقی ابراز ارادت می‌کنند اما سوال این بود که جایگاه حرفه‌ای‌ها در این جشنواره کجاست.


فیاضی اضافه کرد: بر این اساس نیز تصمیماتی برای جشنواره‌ها اتخاذ و برخی از جشنواره‌ها ادغام شد و برخی از این جشنواره‌ها دوسالانه شد. برخی از جشنواره‌ها نیز به رویداد فرهنگی تغییر پیدا کرد که در نهایت به ۱۰ تا ۱۵ جشنواره و تعدادی رویداد، کارگاه و شب‌های فرهنگی و هنری رسیدیم تا جایگاهی برای حرفه‌ای‌ها نیز در نظر گرفته شود.


| شناسه مطلب: 100864




زیارت مشهد مقدس



مطالب مرتبط

نظرات کاربران