اعلام لغو سفر حج از سوی مقامات مالزی اعلام لغو سفر حج از سوی مقامات مالزی اعلام لغو سفر حج از سوی مقامات مالزی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اعلام لغو سفر حج از سوی مقامات مالزی اعلام لغو سفر حج از سوی مقامات مالزی اعلام لغو سفر حج از سوی مقامات مالزی اعلام لغو سفر حج از سوی مقامات مالزی اعلام لغو سفر حج از سوی مقامات مالزی

اعلام لغو سفر حج از سوی مقامات مالزی

مقامات مالزی اعلام کردند شهروندان این کشور برای انجام مناسک حج تمتع امسال به عربستان اعزام نخواهند شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از الجزیره، مالزی که هر ساله ده‌ها هزار زائر را برای انجام مناسک حج تمتع به عربستان سعودی اعزام می کند، اعلام کرد: این کشورتصمیم گرفته است امسال به دلیل خطرات ناشی ازشیوع کرونا و نبود واکسن برای آن، شهروندان خود را از سفر به عربستان برای انجام مناسک حج منع کند. این اقدام به دنبال تصمیم کشور همسایه، اندونزی گرفته شده است.


ذوالکفلی محمد البکری، وزیر امور دینی این کشور در نشست خبری که از تلویزیون ملی این کشور پخش شد، گفت: امیدوارم زائران همچنان صبور باشند و این تصمیم را بپذیرند.


مسلمانان مالزی ممکن است به دلیل سیستم سهمیه‌بندی توافق شده این کشور با عربستان سعودی، تا ۲۰ سال در صف انتظار اعزام به حج باشند.


 در بیانیه‌ای جداگانه، شورای حج این کشور ( Tabung Haji board) اعلام کرد: این تصمیم، باعث لغو اعزام ۳۱ هزار و ۶۰۰ نفری می‌شود که قرار بود امسال از این کشور به حج بروند.


مالزی تاکنون ۸ هزار و ۳۶۹ مورد بیمار کرونایی گزارش کرده است که از این بین ۱۱۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند.


حدود ده روز قبل اندونزی، پرجمعیت‌ترین کشوراسلامی جهان، اعلام کرد که امسال شهروندان خود را برای زیارت حج نمی‌فرستد.


همچنین برخی از دیگر همسایگان آسیای جنوب شرقی مالزی از جمله سنگاپور، کامبوج، تایلند و برونئی نیز حج امسال را لغو کرده‌اند.


حدود ۲,۵ میلیون زائر از سراسر جهان برای مراسم حج، به مکه و مدینه می‌روند و برگزاری این مراسم، یک منبع درآمد قابل توجه برای عربستان سعودی است.


| شناسه مطلب: 100873




مالزی حج 99 کرونا



مطالب مرتبط

نظرات کاربران