برکات و ثمرات حج در سایه امامت و ولایت تبلور پیدا می‌کند برکات و ثمرات حج در سایه امامت و ولایت تبلور پیدا می‌کند برکات و ثمرات حج در سایه امامت و ولایت تبلور پیدا می‌کند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
برکات و ثمرات حج در سایه امامت و ولایت تبلور پیدا می‌کند برکات و ثمرات حج در سایه امامت و ولایت تبلور پیدا می‌کند برکات و ثمرات حج در سایه امامت و ولایت تبلور پیدا می‌کند برکات و ثمرات حج در سایه امامت و ولایت تبلور پیدا می‌کند برکات و ثمرات حج در سایه امامت و ولایت تبلور پیدا می‌کند

برکات و ثمرات حج در سایه امامت و ولایت تبلور پیدا می‌کند

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که حج خدا را در دل، ذکر و فکر آوردن و به سوی نماد توحید شتافتن است، گفت: برکات و ثمرات حج در سایه امامت و ولایت تبلور پیدا می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی حج با بیان این که حج از منظر قرآن کریم حق الهی و وظیفه عموم اهل ایمان است، گفت: «و لله علی الناس حج البیت؛ برای خداست بر همه مردم با ایمان، حج به جا آوردن»، یعنی قصد آن مقصد مبارک را داشتن و کنار آن بنایی که به دست اولیای خدا آدم ابوالبشر و بعد در بازسازی به دست خلیل خدا ابراهیم و اسماعیل بنا شده است طواف کردن.


وی افزود: حج خدا را در دل، ذکر و فکر آوردن و به سوی نماد توحید شتافتن است و در قرآن و روایاتی که از رسول خدا و ائمه معصومین(ع) رسیده به حج تأکید فراوانی شده است.


امام جمعه قائمشهر با اشاره به این که حج برکات و ثمرات فراوانی دارد که باید در سایه امامت و ولایت تبلور پیدا کند، بیان داشت: متأسفانه در این سال‌ها حج در سایه امامت برگزار نمی‌شود.


وی ادامه داد: از کشورهای مختلف در سایه حکومت‌های گوناگون مؤمنین فرصت آمدن به حج را پیدا می‌کنند، جا دارد در این اجتماع و کنگره عظیم و بزرگ جهان اسلام که سالانه یک بار آن هم نه با هزینه دولت بلکه با اشتیاق مردم و هزینه و سرمایه‌گذاری شخصی آحاد مؤمنین برپا می‌شود؛ تبادل نظری برای جهان اسلام و امت اسلامی داشته باشد.


حجت الاسلام والمسلمین معلمی حج را محلی برای هماهنگی، هم فکری و پشتیبانی امت اسلام از یکدیگر دانست و گفت: متأسفانه وابستگی برخی از سران کشورهای اسلامی به ویژه خاندان آل سعود به قدرت‌های استکباری دنیا، مانع تحقق این مهم و مانع دستیابی مسلمانان به ثمرات و برکات عظیم حج شده است.


وی اظهار داشت: امیدواریم که خدای رحمان ظهور ولی خود را تعجیل بفرماید تا در سایه امامت فراگیر در عالم اسلام به آن مقصد و مقصود عالی و اعلی دسترسی پیدا شود.


نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که به لطف خداوند متعال در ایران اسلامی مؤمنان در سایه امامت و ولایت حرکت می‌کنند، افزود: اما متأسفانه در اجتماع عظیم و کنگره میلیونی حج با توجه به این که فرمان قرآن اعلام برائت از کفار و مشرکین است، مسلمانان آزادی عمل ندارند و نمی توانند حج را به نحو احسن به جای بیاورند.


وی گفت: خاندان سعودی در مراسم حج اجازه اعلام برائت را به هیچ یک از حجاج کشورها حتی به ملت بزرگ ایران نمی‌دهند و اهل برائت از مشرکین را سرکوب کرده و بی‌رحمانه به قتل می رسانند، چنانچه در طول تاریخ این اتفاق بارها افتاده است.


حجت الاسلام والمسلمین معلمی خاطرنشان کرد: حوادث تلخی که در مراسم حج اتفاق می‌افتد  و کام حجاج و خانواده های آنان را تلخ می کند همه نشان از خشونت خاندان سعودی دارد که با این کارها می خواهند مانع رسیدن حجاج به اهداف بلند حج شوند.


وی اثرات و ثمرات حج را دارای دو بُعد فردی و اجتماعی برشمرد و ادامه داد: در بُعد شخصی تحولی در درون انسان حج‌گزار ایجاد می‌شود، توجه جدی به خدای رحمان، طلب مغفرت و توبه به درگاه او و استغفار داشتن؛ که وعده‌اش را لسان روایات آمرزش گناه، برکت رزق و روزی و طول عمر برای فرد برشمرده اند و برکات اجتماعی حج رشد و تعالی جامعه اسلامی  و حرکت به سوی جامعه آرمانی و ولایی است.


| شناسه مطلب: 100889




ولایت حج تمتع



مطالب مرتبط

نظرات کاربران