اخلاق، حلقه مفقوده درجامعه بشری اخلاق، حلقه مفقوده درجامعه بشری اخلاق، حلقه مفقوده درجامعه بشری بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اخلاق، حلقه مفقوده درجامعه بشری اخلاق، حلقه مفقوده درجامعه بشری اخلاق، حلقه مفقوده درجامعه بشری اخلاق، حلقه مفقوده درجامعه بشری اخلاق، حلقه مفقوده درجامعه بشری

اخلاق، حلقه مفقوده درجامعه بشری

معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری اخلاق را حلقه گمشده در جامعه بشری دانست و گفت: هرکجا که اخلاق وجود ندارد و یا کم رنگ است دچار آسیب جدی هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین رکن الدینی معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری امروز درجلسه تواصی به حق در جمع کارکنان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به آیه 215 سوره شعراء درباره اهمیت اخلاق و آثار آن سخن گفت.


وی با بیان اینکه متاسفانه نه تنها درمیان مسلمانان بلکه در کل دنیا شاهد بد اخلاقی هایی هستیم، افزود: اخلاق گوهر کیمیایی است که جای آن خالی است .


حجت الاسلام والمسلمین رکن الدینی با اشاره به دیدگاه شخصیت های مختلف اسلامی در درباره اصالت فرد و جامعه اظهار داشت: جامعه ترکیبی از آحاد افراد است و اگر        می خواهیم جامعه اصلاح شود باید آحاد جامعه اصلاح شوند.


وی با بیان اینکه چگونه می توان جامعه متخلق داشت، از تواضع بعنوان یکی از فضایل اخلاقی نام برد و اظهار داشت: کسانی که مقام و قدرتی دارند و یا صاحب ثروتند و یا مسئولیت و جایگاهی در جامعه دارند در صورت داشتن تواضع افراد موفقی خواهند بود.


وی با بیان اینکه در تمام مکاتب مادی و غیر اسلامی اخلاق بر اساس دیدگاه شان تعریف خاصی دارد، گفت: ما مسلمانیم و در حوزه اسلام این گونه مسایل را تعریف می کنیم.


معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری با ذکر نمونه ای، رمز موفقیت پیامبر گرامی اسلام(ص) در ایفای رسالتی که بعهده داشت تواضع دانست و گفت: به امیرمومنان حضرت علی (ع) نیز به خاطر اینکه انسان متواضعی بود ابوتراب لقب داده اند.     




مطالب مرتبط

نظرات کاربران