تدارک ۱۶۰ برنامه فرهنگی از سوی آستان مقدس حضرت معصومه(س) در دهه کرامت تدارک ۱۶۰ برنامه فرهنگی از سوی آستان مقدس حضرت معصومه(س) در دهه کرامت تدارک ۱۶۰ برنامه فرهنگی از سوی آستان مقدس حضرت معصومه(س) در دهه کرامت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تدارک ۱۶۰ برنامه فرهنگی از سوی آستان مقدس حضرت معصومه(س) در دهه کرامت تدارک ۱۶۰ برنامه فرهنگی از سوی آستان مقدس حضرت معصومه(س) در دهه کرامت تدارک ۱۶۰ برنامه فرهنگی از سوی آستان مقدس حضرت معصومه(س) در دهه کرامت تدارک ۱۶۰ برنامه فرهنگی از سوی آستان مقدس حضرت معصومه(س) در دهه کرامت تدارک ۱۶۰ برنامه فرهنگی از سوی آستان مقدس حضرت معصومه(س) در دهه کرامت

تدارک ۱۶۰ برنامه فرهنگی از سوی آستان مقدس حضرت معصومه(س) در دهه کرامت

نماینده تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) از تدارک ۱۶۰ برنامه فرهنگی از سوی این آستان در دهه کرامت خبرداد و گفت: ویژه برنامه «فدای دخترم» با همکاری اعتاب مقدسه دیگر نیز اجرا خواهد شد.

علی محمدعلی‌پور پیش از ظهر روزدوشنبه (26 خرداد ماه) در نشست ستاد تسهیل امور زائران در دهه کرامت که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، با اشاره به تعامل خوب آستان مقدس حضرت معصومه(س) با نمایندگی آستان قدس رضوی برای دهه کرامت خاطرنشان ساخت: بسیاری  از برنامه ها مشترک است و همکاری های جدی وجود دارد.


نماینده تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود: ما نیز در این ایام از فضای کرونا بی نصیب نبودیم و جلسات شورای بزرگداشت دهه کرامت که یکی از اعضای اصلی آن حضرت معصومه(س) است تا هفته قبل اصلا تشکیل نشده بود.


وی یادآور شد: به پیشنهاد معاونت فرهنگی آستان حجت الاسلام احمدی، دستگاه های فرهنگی کشور در تهران روز دوشنبه تشکیل جلسه داده اند و مجموعه ستاد دهه کرامت نیز در این نشست حضور دارد که می تواند تلنگری برای فعالیت بهتر و بیشتر و در جهت ارتقای برنامه های آستان مقدس باشد.


محمدعلی پور با تأکید بر این که امروز همزمان اولین جلسه شورای بزرگداشت دهه کرامت در حال برگزاری است، گفت: ما در آستان مقدس حضرت معصومه 160 عنوان برنامه تدارک دیده ایم که سفیران کریمه از جمله آن است، در این برنامه خادمان ما به شهرهای سفید کشور اعزام می‌ شوند و ارائه خدمت می‌کنند.


وی اضافه کرد: جشن هایی که امکان برگزاری داشته باشد و آیین خطبه خوانی صبح میلاد حضرت معصومه(س) که به نوعی افتتاجیه جشنواره بین المللی امام رضا(ع) است، در نظر گرفته شده است.


نماینده تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) عنوان کرد: در حوزه فرهنگ یک تجربه جدی آستان مقدس در ماه رمضان داشت و آن هم در پی تهدیدی بود که به واسطه محروم شدن از فیض زیارت حضوری حضرت کریمه اهل بیت(ع) ایجاد شد، اما همین تهدید باعث شد که فرصت انتشار گسترده مطالب و معارف از طریق رسانه های جمعی و فضای مجازی برای آستان مقدس جدی تر ایجاد شود.


وی با بیان این که این تجربه را در دهه کرامت به صورت جدی دنبال خواهیم کرد، ابراز کرد: بیش از نیمی برنامه های آستان مقدس در حوزه رسانه ملی با همکاری شورای عالی معارف سیما و مجموعه های فضای مجازی پوشش داده خواهد شد.


محمدعلی پور با بیان این که شعار اصلی شورای بزرگداشت دهه کرامت «همدلی به رسم اهل بیت(ع)» اعلام شده است، عنوان کرد: آستان مقدس حضرت معصومه(س) و آستان قدس رضوی چند سالی است که با هم افزایی دنبال یک کار و حرف مشترک هستند، به همین جهت ویژه برنامه ای ذیل خانواده فاطمی با عنوان «فدای دخترم» با توجه به روایت «فداها ابوها» حضرت امام کاظم(ع) در وصف دخترشان تدارک دیده شده است.


وی اضافه کرد: ما عنوان فدای دخترم را انتخاب کردیم که مناسب حال و هوای الان کشور است و جایگاه تکریم دختران در خانواده را مدنظر داریم، که این پویش هم از سوی آستان قدس رضوی و هم آستان مقدس حضرت معصومه(س) و دیگر اعتاب به صورت مشترک ایجاد خواهد شد.




نظرات کاربران