تمرکز برنامه‌های دهه کرامت بر فضای مجازی

رئیس شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت با بیان‌اینکه امسال تمرکز برنامه‌های گرامیداشت دهه کرامت بر فضای مجازی است، گفت: علاوه بر برگزاری وبینارهای بین‌المللی، مجوز فعالیت بیش از ۲ هزار کانون فعال و قوی برای نخستین بار به صورت الکترونیکی تمدید می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام حبیب‌رضا ارزانی رئیس شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت در خصوص  برنامه‌های امسال این دهه اظهارداشت: امسال همانند سال گذشته شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت تشکیل شد اما به دلیل شیوع کرونا و به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کمیته‌ها به صورت مجازی تشکیل شدند.
رئیس شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت ادامه داد: علاوه بر فعالیت کمیته‌های محتوایی و هماهنگی، در اعتاب مقدسه مثل آستان قدس رضوی، آستان کریمه اهل بیت(ع)، آستان شاهچراغ و آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) نیز کمیته‌های ویژه‌ای تشکیل شد .
وی با بیان اینکه نامگذاری روزهای دهه کرامت انجام و ابلاغ شده است، گفت: شعار دهه «خدمت کریمانه؛ همدلی به رسم اهل‌بیت(ع)» است.
ارزانی درباره رویکرد شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت در شرایط کرونایی، بیان کرد: برنامه‌های متعددی را با تمرکز بر فضای مجازی تدارک دیده‌ایم، برای آغاز دهه در آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) ویژه برنامه داریم، همچنین برای شب و روز ولادت امام رضا(ع) نیز در آستان قدس رضوی ویژه برنامه‌هایی را تدارک دیده‌ایم.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به تداوم طرح‌هایی همچون طرح ملی «راهکار» و رزمایش کمک مومنانه، گفت: علاوه بر این، رویداد بین المللی «روح مقاومت» با تمرکز بر وصیت‌نامه شهدا نیز از ۱۴ خرداد‌ماه شروع شده و تا ۳۱ شهریور در بازه زمانی ۱۱۰ روزه ادامه دارد.
وی از برگزاری وبینارهای بین‌المللی مرتبط با دهه کرامت خبر داد و تأکید کرد: این وبینارها برای نخستین بار با حضور شخصیت‌های داخلی و خارجی و با همکاری کشورهای مختلف و شخصیت‌های جهان اسلام، به زبان‌های فارسی، انگلیسی و عربی برگزار می‌شود.
ارزانی ادامه داد: این وبینار ها با هدف ایجاد وحدت و همدلی در جهان اسلام حول محور وجود مقدس اهل بیت(ع)، در طول دهه کرامت به صورت روزانه و با موضوع عناوین روزهای این دهه برگزار می‌شود. همچنین در حال هماهنگی با صداوسیما برای تعیین ساعت برگزاری و پخش این وبینارها هستیم که تا هفته آینده و قبل از شروع دهه کرامت مشخص و از شبکه‌های مختلف تلویزیونی پخش شود.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره اتفاقات مبارک دهه کرامت در حوزه فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، ابراز کرد: برای نخستین بار بعد از نزدیک به سه دهه فعالیت و در فاز نخست، همزمان با دهه کرامت مجوز فعالیت بیش از ۲۰۰۰ هزار کانون فرهنگی هنری که از هر جهت کارشان تکمیل است و در رویداد فهما هم امتیازات درخوری کسب کرده‌اند و به عنوان کانون فعال و قوی شناخته می‌شوند، تمدید می‌شود.
وی اضافه کرد: پیش از این، همه مراحل تمدید مجوز به صورت دستی و حضوری انجام می شد اما با بسترسازی در فضای مجازی، اکنون این مهم به صورت کاملاً الکترونیکی صورت می‌گیرد. البته بین این کانون‌های مدنظر در فاز نخست، علاوه بر کانون های فعال، کانون‌های فرهنگی هنری جدیدالتأسیس هم وجود دارد.
ارزانی در پایان خاطرنشان کرد: بعد از دهه کرامت جلسه‌ای با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار و از برنامه‌های شاخص و دستگاه‌های برتر در گرامیداشت دهه کرامت تقدیر خواهد شد.




نظرات کاربران