سیدحسن نصرالله:

تلاش‌ برای خلع سلاح مقاومت بی‌فایده است

سیدحسن نصرالله در سخنرانی خود درباره تحولات سیاسی منطقه، با بیان اینکه تلاش‌های برخی احزاب سیاسی برای خلع سلاح مقاومت بی‌فایده است، گفت: درخواست برخی از معترضان مبنی بر خلع سلاح حزب‌الله اشتباه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل ازایکنا؛ «سیدحسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان روز سه شنبه(27 خرداد ماه) خود درباره تحولات سیاسی منطقه سخنرانی کرد.


سیدحسن نصرالله در ابتدا به درگذشت «رمضان عبدالله شلح»، فرمانده جهاد اسلامی فلسطین اشاره کرد و وی را «فرمانده‌ای حکیم» و «بزرگ» برشمرد.


دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: رمضان عبدالله شلح بر مقاومت ایمان و وحدت میان گروه‌های فلسطینی تأکید داشت.


وی در ادامه به طرح الحاق بخشی از اراضی کرانه باختری به فلسطین اشغالی اشاره کرد و گفت که محور مقاومت در فلسطین برای مقابله با این طرح اشغالی، به شخصیتی چون رمضان عبدالله شلح نیاز دارد.


سیدحسن نصرالله تأکید کرد که رمضان عبدالله شلح توانست جنبش جهاد اسلامی فلسطین را به سمت جلو پیش ببرد.


وی در ادامه به شایعات مطرح شده درباره استعفای دولت لبنان در پی اعتراضات به اوضاع اقتصادی اشاره کرد و گفت که این شایعات بی‌پایه و اساس است.


وی افزود: منفعت لبنانی‌ها ایجاب می‌کند که دولت حسان دیاب به کار خود ادامه دهد؛ چراکه اکنون شرایط کشور به گونه‌ای نیست که بتوان تغییراتی را در دولت ایجاد کرد.


سیدحسن نصرالله تأکید کرد: روشی که برخی احزاب و شخصیت‌های سیاسی با هدف خلع سلاح مقاومت در پیش گرفته‌اند، بی‌فایده است. سلاح مقاومت بخشی از فرهنگ و عقیده راهبردی است.


سیدحسن نصرالله با اشاره به شعارهای برخی از معترضان لبنانی درباره خلع سلاح مقاومت، گفت که خلع سلاح حزب‌الله، خواسته‌ای اشتباه و ظلم به انقلاب ۱۷ اکتبر است.


وی همچنین به مسئله اهانت معترضان به «عایشه»، همسر پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و گفت: ناسزاگویی به شخصیت‌های دینی به منظور هدف قرار دادن دیگران، جنایت در حق خودمان است، قبل از اینکه در حق دیگران باشد.


وی گفت که تحریک احساسات مذهبی و دینی با هدف ایجاد فتنه، خطرناک‌تر از تخریب اموال عمومی است و چنین اقداماتی، باعث ایجاد اختلافات قومی و طایفه‌ای می‌شود.


دبیرکل حزب‌الله لبنان در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله افزایش قیمت دلار در این کشور اشاره کرد و آن را یک «توطئه آمریکایی» دانست.


سیدحسن نصرالله همچنین تأکید کرد که مسئله دلار بستگی به بازار خرید و فروش و عرضه و تقاضا دارد، اما آمریکایی‌ها برای ممانعت از تزریق دلار در بازار، به بانک مرکزی فشار میآورند.


وی افزود: طی مدت اخیر ۲۰ میلیارد دلار از بانک‌های لبنان خارج شده است. چه کسانی این پول‌ها را از لبنان خارج کرده‌اند؟


وی در ادامه با تأکید بر دست داشتن رژیم صهیونیستی در توطئه‌های اخیر لبنان تصریح کرد: آمریکایی‌ها از لبنان و اقتصاد آن برای تحقق منافع خود استفاده می‌کنند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران