اهل‌بیت(ع) مصداق حقیقی سرچشمه حیات اهل‌بیت(ع) مصداق حقیقی سرچشمه حیات اهل‌بیت(ع) مصداق حقیقی سرچشمه حیات بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اهل‌بیت(ع) مصداق حقیقی سرچشمه حیات اهل‌بیت(ع) مصداق حقیقی سرچشمه حیات اهل‌بیت(ع) مصداق حقیقی سرچشمه حیات اهل‌بیت(ع) مصداق حقیقی سرچشمه حیات اهل‌بیت(ع) مصداق حقیقی سرچشمه حیات

اهل‌بیت(ع) مصداق حقیقی سرچشمه حیات

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر کسی از نعمت ولایت و علم و نور امام محروم شود در حقیقت از حیات طیبه و نور ایمان محروم شده است چراکه کلمه روح و حقیقت وحی همان علم رسول خداست که مبدأ حیات بوده و می‌تواند حیات‌بخش باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی میرباقری در شام شهادت امام صادق علیه‌السلام طی سخنانی که از صحن‌های مختلف حرم مطهر پخش می‌شد گفت: قرآن کریم به‌غیراز معانی ظاهری معانی باطنی نیز دارد و نیاز است که پرده‌ها کنار رود تا معنای حقیقی آشکار شود.


وی افزود: معنای تدبر درآیات قرآن کریم همین است که انسان از ظاهر به باطن برسد و رسیدن به باطن نیز قواعدی دارد.


عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: ائمه معصومین در اکثر موارد در روایات خودشان باطن قرآن را توضیح داده‌اند چراکه علوم قرآنی تمام و کمال در اختیار اهل بیت(ع) می‌باشد و حضرات معصومین حامل علم الهی بوده و تمام حقائق قرآن فقط رزق اهل‌بیت(ع) است.


حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرباقری افزود: در قرآن از اهل‌بیت(ع) با عناوین مختلف یاد می‌شود و گاهی از وجود مبارک رسول خدا به‌عنوان صراط مستقیم، باب الله و… یاد می‌شود.


رئیس فرهنگستان علوم اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از خصوصیاتی که در روایات برای اهل‌بیت(ع) و علوم و ولایت ائمه معصومین  است کلمه «ماء» می‌باشد.


استاد حوزه علمیه یادآور شد: ظاهر کلمه ماء این است که تمام حیات ظاهری انسان‌ها و موجودات وابسته به آب است و آبی که خداوند از آسمان نازل می‌کند جایگزین ندارد و اگر این آب‌ها پنهان شوند حیات موجودات به خطر می‌افتد و ممات در انتظار آن‌ها خواهد بود.


وی افزود: معنای باطن ماء این است که اهل‌بیت(ع) سرچشمه حیات هستند و اهل‌بیت(ع) مصداق حقیقی آب و حیات‌بخش می‌باشند.


حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرباقری خاطرنشان کرد: ابواب وادی توحید توسط امام گشوده می‌شود.ائمه معصومین ابواب الهی هستند ولایت و علم امام و… همگی حیات دهنده بشریت است.


وی یادآور شد: دستگاه شیطان و مستکبرین عالم همواره انسان‌ها را وسوسه می‌کنند که از طریق انبیاء خارج شوند و برای این کار سبک زندگی جدیدی را ارائه می‌کنند درحالی‌که فقط در مسیر اهل‌بیت(ع) حیات واقعی وجود دارد.


سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه گفت: شرط دستیابی به حقیقت ایمان و درک حقائق عالم هستی و نور اهل‌بیت(ع) استقامت و پایداری در مسیر اهل‌بیت(ع) است.


وی افزود: اگر انسان‌ها در مسیر اهل‌بیت(ع) استقامت نمایند اهل‌بیت(ع) نیز الطاف خودشان را شامل حال انسان‌ها خواهند کرد و قلوب انسان‌ها را با نور ایمان سیراب خواهند کرد.


حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرباقری تأکید کرد: ایمانی که به قلب مؤمن نازل می‌شود حیات طیبه به دنبال دارد و سرچشمه حیات خواهد شد و قلوبی که خالی از ایمان شود انسان را به مردگان متحرک تبدیل خواهد نمود.


وی افزود: وادی ایمان وادی حیات ابدی است و حیات باطنی در حقیقت به ولایت اهل‌بیت(ع) وابسته است و هرگز فنا نخواهد داشت.


استاد حوزه علمیه در پایان گفت: اگر کسی از نعمت ولایت و علم و نور امام محروم شود در حقیقت از حیات طیبه و نور ایمان محروم شده است چراکه کلمه روح و حقیقت وحی همان علم رسول خداست که مبدأ حیات بوده و می‌تواند حیات‌بخش باشد.


| شناسه مطلب: 100959




اهل بیت



مطالب مرتبط

نظرات کاربران