نامه دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) به دبیرکل سازمان ملل متحد نامه دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) به دبیرکل سازمان ملل متحد نامه دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) به دبیرکل سازمان ملل متحد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نامه دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) به دبیرکل سازمان ملل متحد نامه دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) به دبیرکل سازمان ملل متحد نامه دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) به دبیرکل سازمان ملل متحد نامه دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) به دبیرکل سازمان ملل متحد نامه دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) به دبیرکل سازمان ملل متحد

نامه دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) به دبیرکل سازمان ملل متحد

آیت الله «رضا رمضانی» با ارسال نامه ای برای دبیرکل سازمان ملل متحد نوشت: در پی شیوع بیماری کرونا در میان جوامع مسلمان و پیروان اهل بیت(ع) و مجامع شیعی ابتکارات و اقدامات مردم دوستانه بسیاری تحقق یافت که موجب همدلی و مواسات بین مردمان گشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، آیت الله «رضا رمضانی» با ارسال نامه ای برای دبیرکل سازمان ملل متحد، از صدور بیانیه مسئولانه وی و "هشدار نسبت به بروز سونامی نفرت در جهان در پی شیوع ویروس کرونا" قدردانی کرد.


دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در این نامه از سازمان های بین المللی - نظیر سازمان ملل متحد و سازمان بهداشت جهانی - خواست که با نهایت دقت نسبت به انجام وظایف قانونی و سازمانی خود برای مقابله با این ویروس منحوس اهتمام بورزند.


وی خطاب به دولت ها، رسانه ها و پزشکان نیز نوشت: "دولت های کشورهای مختلف جهان در صدد مسدود ساختن مسیر شیوع ویروس و معالجه و درمان بیماران باشند، ارباب رسانه های جمعی مجدانه درصدد اطلاع رسانی و آگاه سازی عامه مردم برآیند و پزشکان و اطباء ورزیده و متخصص برای یافتن واکسن آن بکوشند".


آیت الله رمضانی همچنین با مقایسه رفتارهای متوحشانه در برخی کشورها با اقدامات مواسات گرانه در ایران و کشورهای اسلامی متذکر شد: "جوامع پیرو دین مبین اسلام در کشورهای جهان در حرکتی خودجوش نسبت به امدادرسانی و ارائه کمک های خیرخواهانه به نیازمندان اقدامات شایسته ای به عمل آورده اند. این در حالی است که در برخی از کشورها، روحیه توحش نمودار شده و به دزدی و سرقت اقلام و وسایل بهداشتی نظیر ماسک و کیت های تشخیص بیماری متعلق به کشورهای دیگر پرداخته شده است".


گفتنی است با شیوع ویروس جدید کرونا (Covid-19) دبیرکل سازمان ملل متحد نسبت به حمله به مسلمانان و آزار و اذیت آن‌ها به بهانه این پاندمی هشدار داد و بر ضرورت مبارزه با نفرت و تعامل مردم با یکدیگر براساس عزت و کرامت تأکید کرد.


آنتونیو گوترش بدون اشاره به نام کشورها گفت: نظریه های توطئه با محور "یهودستیزی" و "حمله به مسلمانان" با شیوع ویروس کرونا گسترش یافته است. به مهاجران و پناهجویان به چشم منبع ویروس کرونا نگریسته می شود و این افراد از درمان و خدمات پزشکی محروم می شوند.




نظرات کاربران