۹۶۰ میلیارد ریال کمک‌های مردمی ایران برای بازسازی عتبات جمع‌آوری شد

معاون فرهنگی و جذب و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور گفت: ۹۶۰ میلیارد ریال کمک‌های مردمی پارسال برای بازسازی عتبات عالیات جمع‌آوری شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، یوسف افضلی روز یکشنبه (اول تیرماه) در آیین تودیع و معارفه رئیس ستاد بازسازی عتبات استان مرکزی در محل دفتر نماینده ولی فقیه در این استان افزود: سال گذشته جمع‌آوری یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال کمک‌های مردمی در ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور هدف گذاری شد که ۸۰ درصد این تعهد معادل ۹۶۰ میلیارد ریال محقق شده است. 


وی ادامه داد: سیاست امسال ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور با شعار هر ایرانی ۵۰ هزار ریال برای مشارکت در تکمیل و بهره‌برداری طرح‌های نیمه کاره عتبات عالیات است که در صورت تحقق این مهم اعتبارات ستاد رشد چشمگیری پیدا می‌کند.


معاون فرهنگی و جذب و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور بیان کرد: بیش از ۹۰ درصد از اعتبارات این ستاد که به عراق فرستاده می‌شود در قالب هزینه خرید مصالح و دستمزد طراحان، مهندسان و کارگران به کشور بازگردانده می‌شود.


افضلی اظهار داشت: مردم خیر استان مرکزی در تمامی طرح‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور به خصوص در ساخت ستون‌های شبستان صحن حضرت زهرا(س) در مجاورت آرامگاه مطهر امام علی(ع) درنجف و صحن عقیله بنی‌هاشم کربلا نقش کلیدی داشته‌اند.


وی افزود: استان مرکزی جزو ۱۰ استان برتر در جذب مشارکت‌های مردمی و نقش آفرین در ساخت و راه اندازی طرح های مختلف ستاد بازسازی کشور در عراق است.


معاون فرهنگی و جذب و مشارکتهای مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور شهید سردار «قاسم سلیمانی» را پایه‌گذار این ستاد عنوان کرد و گفت: بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی و جناح‌های مختلف سیاسی در طرح‌های عمرانی عتبات عالیات مهمترین توصیه این شهید بزرگوار به مسئولان بود.


افضلی گفت: با شیوع ویروس کرونا در جهان تمامی طرح‌های عمرانی عتبات عالیات به غیر از صحن عقیله بنی‌هاشم تعطیل شده‌اند.


در این مراسم نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز گفت: تدوین و اجرای برنامه های موثر در جذب نذورات و کمک‌های داوطلبانه مردمی موضوع مهمی برای ستاد بازسازی عتبات عالیات است.


آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی افزود: ستاد بازسازی عتبات عالیات باید با ارائه گزارش های مکرر به مردم، نسبت به شفاف‌سازی فعالیت خود و همچنین جلب اعتماد عمومی گام بردارد.


وی بازسازی عتبات عالیات را اقدامی ارزشمند در راستای تحکیم وحدت امت اسلامی عنوان کرد و گفت: مردم مومن ایران اسلامی به عنوان طلایه داران مذهب مقدس تشیع نقش مهمی در بازسازی عتبات عالیات برعهده دارند.


نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: ماهیت زیارت اهل بیت(ع) ، رسیدن به جایگاه والا، بندگی خداوند و طلب زیست هم‌راستا با هدایتگری ائمه (ع) است و باید این اماکن مقدس برای زیارت و عاشقان اهل بیت(ع) آماده باشد.


آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی اظهار داشت: تقویت ارتباط اقتصادی، سیاسی، بین‌المللی و منطقه‌ای ایران با عراق جزو اقدامات استراتژیک نظام اسلامی است و ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور باید در این مهم به خصوص در جلب اعتماد مردم عراق نقش‌آفرینی کند.


در این آیین از خدمات «خلیل نجفی‌نظام‌آبادی» تقدیر و «مهدی زندیه وکیلی» به عنوان رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی معرفی شد.


مردم استان مرکزی سال گذشته ۶۰ میلیارد ریال به بازسازی عتبات عالیات کمک کردند.




نظرات کاربران