کنفرانس ها و پژوهش های تقریبی، حربه دشمنان را خنثی می کند

خطیب جمعه اهل سنت (اسدیه) خراسان جنوبی تصریح کرد: کنفرانس ها و دانشگاه های تقریبی در نهادینه کردن فرهنگ تقریب در بین امت اسلامی نقش به سزایی دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، اولین جلسه مقدماتی سی و چهارمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که قرار است در هفته وحدت برگزار شود، روز شنبه (31 خرداد ماه) در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تشکیل شد.


مولوی سید احمد عبداللهی اسکندر خطیب جمعه اهل سنت (اسدیه) خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگارحوزه اندیشه خبرگزاری تقریب گفت: نشست اندیشمندان و علماء اسلام که در راستای وحدت و تقریب امت های مسلمان برگزار می شود، می تواند تاثیر به سزایی در افکار عمومی امت اسلامی داشته باشد و امت مسلمان اعم از شیعه وسنی به اشتراکات خود پی خواهند برد و اگر سوء تفاهمات و اختلافاتی وجود داشته باشد از بین می رود و باعث تقریب فریقین خواهد شد.
مولوی سید احمد عبداللهی اظهار داشت: دانشگاه ها و پژوهشگاه ها نیز می توانند مانند کنفرانس ها تاثیر به سزایی در وحدت و تقریب امت اسلام داشته باشند، در زمانی که دشمنان اسلام عزم خود را در جهت ایجاد تفرقه و جدایی بین ملت های مسلمان جزم کرده اند و نمی توانند اتحاد و همدلی امت اسلامی را ببینند از تفرقه به عنوان یک حربه استفاده می کنند.
وی افزود: دانشگاه ها و پژوهشگاه ها در نهادینه کردن فرهنگ تقریب در بین امت اسلامی و خنثی سازی توطئه های کسانی که درصدد اختلاف افکنی در بین مسلمانان هستند، نقش مهمی دارند.
مولوی عبداللهی تصریح کرد: همه باید به ندای قرآن کریم که همگان را به اتحاد و انجسام دعوت کرده  و از اختلاف و نزاع برحذر نموده است که می فرماید: "وَلا تَنازَعوا فَتَفشَلوا وَتَذهَبَ ریحُکُم"؛ توجه کنیم و این رهنمودها را به جان دل بسپاریم و آنچه را که موجب آزردگی طرفین می شودعنوان نکنیم و از برجسته کردن موارد اختلافی صد در صد پرهیز کنیم و بر اشتراکات و معتقدات اصلی امت اسلام تاکید داشته باشیم.
وی در پایان تاکید کرد: برای رسیدن به اهداف بلند اسلام، نیاز است که دستورات قرآن را سرلوحه امور خویش قرار دهیم و اقتدار مسلمانان را تقویت کرده و از تضعیف آن جلوگیری کنیم که عمل به این مسائل، قریب به یقین تلاش ها در وحدت امت اسلامی را مضاعف خواهد کرد.




نظرات کاربران