همایش گام دوم تبلیغ برگزار شد همایش گام دوم تبلیغ برگزار شد همایش گام دوم تبلیغ برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
همایش گام دوم تبلیغ برگزار شد همایش گام دوم تبلیغ برگزار شد همایش گام دوم تبلیغ برگزار شد همایش گام دوم تبلیغ برگزار شد همایش گام دوم تبلیغ برگزار شد

همایش گام دوم تبلیغ برگزار شد

همایش گام دوم تبلیغ با تجلیل از فعالان عرصه‌های جهاد تبلیغی و جهاد روایت برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، همایش گام دوم تبلیغ با تجلیل از فعالان عرصه‌های جهاد تبلیغی و جهاد روایت در محل یادمان شهدای انقلاب اسلامی (سرچشمه) و با حضور مسؤولان و مدیران کل سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.


در این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین محمد قمی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی، با اشاره به سالروز تأسیس این سازمان عنوان کرد: شهید حقانی در یک تیر ۱۳۶۰ از حضرت امام خمینی(ره) حکم مسئولیت سازمان تبلیغات اسلامی را دریافت کرد و هفتم تیر ۱۳۶۰ در همین مکان که به‌عنوان یادمان شهدای هفتم تیر است به شهادت رسید.


وی افزود: شهدا برترین مبلغان کلام حق هستند و ما فقط روایت کننده جهاد این شهدا هستیم؛ ‌ شهیدانی مانند شهید آوینی که در عرصه هنر فعال بود هم یک مبلغ است.


قمی ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی خادمان مبلغان است و در صدر آن‌ها روحانیون مبلغ هستند؛ ‌ ما در سازمان تبلیغات اسلامی خادم امر تبلیغ و فعالیت تبلیغی هستیم و به احترام آن افرادی که گمنام در گوشه و کنار این کشور اسلامی مشغول امر تبلیغ هستند می‌ایستیم.


رییس سازمان تبلیغات اسلامی به اصل مسئله تبلیغ اشاره و اظهار کرد: ما در سازمان تبلیغات اسلامی خادم امر تبلیغ هستیم، اما سر رشته تبلیغ باید در دست علما باشد.


وی با اشاره به نقش هنرمندان در تبلیغ اسلام ناب محمدی تصریح کرد: هنرمندان نیز مبلغان اسلام ناب هستند؛ تبلیغ فقط صدایی را به گوش رساندن نیست بلکه حقیقت تبلیغ این است که بتوانند این مهم را به جان، دل و به عقول برسانند.


قمی اذعان کرد: جامعه ما، جامعه با شخصیت و با هویتی است و همه ما براین اصل واقف هستیم.


وی افزود: مقام معظم رهبری(مدظله) در سخنانی گفتند، ما مردم خیلی خوبی داریم؛ به اعتقاد من به دلیل سوء عملکرد مسئولان شاید این شخصیت و هویت قدری مرعوب شده باشد، اما نکته این است که جامعه ما بی شخصیتی و بی هویتی ندارد.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه به تلاش دشمن برای ضربه زدن از سمت این مرعوب شدن اشاره و یاد آور شد: دشمن دست بردار این انفعال هویتی نیست و مدام در تلاش است تا از این ناحیه ضربه وارد کند؛ اگر به جوانان پیام انقلاب را انتقال دهیم، ‌ فتوحات بزرگی را در پی خواهیم داشت.


قمی خاطر نشان کرد: به گفته مقام معظم رهبری(مدظله) خرمشهرها در پیش داریم و باید خودمان را برای فتوحات آینده آماده کنیم.


رییس سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه با اشاره به سخنانش در صحن علنی مجلس عنوان کرد: متأسفانه امروز بی‌توجهی به امر فرهنگ عادی شده و گویا وضع موجود را پذیرفته‌ایم و شاهد مظلومیت تبلیغ، شلختگی فعالیت‌های فرهنگی و مشکلات گوناگون در این زمینه هستیم؛ نارسایی‌های امروز به دلیل عمل عملکرد مسئولان از جمله خود من است که باید مورد مؤاخذه قرار بگیریم.


قمی ادامه داد: در باب شلختگی و آشفتگی حکمرانی تبلیغی و ظرفیت‌های بزرگ تبلیغی برای باز کردن گره‌های کار مردم در سازمان تبلیغات اسلامی حرف‌هایی داریم که در ادامه راه به آن خواهیم رسید.


وی تصریح کرد: گام دوم تبلیغ، ادامه گام اول تبلیغ است؛ تحول در تبلیغ، ‌تحول در اصول تبلیغ نیست و باید از ابزار های کار آمد بهره ببریم.


رییس سازمان تبلیغات اسلامی در پایان سخنان خود به اهمیت اخلاص در کارها اشاره و خاطر نشان کرد: اخلاص اگر نباشد، کارها به گره‌های بزرگی می‌خورد و ما در سازمان تبلیغات اسلامی به‌عنوان خادمان امر تبلیغ در خدمت مبلغان هستیم.


حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی دبیر همایش نیز طی سخنانی تبلیغ را از اصول و ارکان اسلام برشمرد و گفت: مقوله تبلیغ میراث پیامبران است و در انقلاب اسلامی هم توجه ویژه‌ای به این موضوع شده است.


وی ادامه داد: در گام اول انقلاب موضوع تبلیغ مورد توجه قرار گرفت و شهدا بهترین شاهدان برای امر تبلیغ در انقلاب هستند و شهادت می‌دهند که مردمانی برای برپایی دین خدا ایستادند، جهاد کردند و خون خود را در این عرصه نثار کردند.


حریزاوی با اشاره به تجلیل از ۱۱۰۰ مبلغ در سراسر کشور گفت: این همایش به طور همزمان در همه استان‌ها برگزار می‌شود که در تهران ۷۲ مبلغ و در مجموع در سراسر کشور از ۱۱۰۰ مبلغ تقدیر و تجلیل به عمل می‌آید.


معاون راهبری استان‌ها و ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی در پایان سخنان خود با اشاره به محورهای همایش تبلیغ گفت: امروز در ۱۰ محور از مبلغان تجلیل می‌شود که شامل مبلغان شهید، مبلغان چهره به چهره، مبلغان جهاد مدح و رثا، مبلغان حوزه تعالی زن و خانواده، مبلغان جهاد قلم، مبلغان حوزه تبلیغ اجتماعی، مبلغان حوزه جهاد مواسات و مبلغان حوزه روایت است.


در ادامه این مراسم پدر شهید محسن حججی که از او به‌عنوان تربیت کننده نسل مجاهد، الهام بخش و فتح در تهاجم فرهنگی تجلیل شد، اظهار کرد: شهدای ما بهترین و بزرگترین مبلغان انقلاب اسلامی هستند.


وی با بیان خاطره‌ای افزود: زمانی انسان برای شهادت آماده می‌شود که تمام واسطه‌ها و پرده‌های بین خود و خدا را کنار بگذارد؛ تمام سعی و تلاشمان را باید به کار بگیریم تا از شهدا غافل نباشیم.


در این مراسم از غلامرضا سازگار، شاعر و مداح پیشکسوت، مهدی دهقان‌نیری، دبیر همایش پیرغلامان و مدیرکل صدا و سیمای استان همدان، سیدامیر حسینی به دلیل فعال‌سازی نهاد هیئت در خدمات اجتماعی و مجتبی قراگوزلو به دلیل راه‌اندازی هیئت حداث الحسین تجلیل شد.


در بخش تعالی زن و خانواده نیز خانم شریعتمدار، مبلغ مقاومت در عرصه بین‌الملل و مدیر مؤسسه مقاومت بین‌الملل، خانم جنگروی، مدیر برنامه دختران انقلاب، خانم اسلاملو، مؤسس و مدیر مؤسسه راهبردی خیبر در حوزه حجاب، تجلیل شدند.


همچنین در بخش دیگری از این مراسم از همسر شهید حجت‌الاسلام عباس شیرازی، قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی، محمدرضا حججی، پدر شهید محسن حججی، پروین سلگی، همسر شهید سلگی و نویسنده کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» و همچنین فرزند شهید حجت‌الاسلام خرسند که سال گذشته در کازرون به شهادت رسید و چند خانواده شهید تبلیغ، تجلیل به عمل آمد.


در حاشیه این مراسم از کتاب مهاجر سرزمین آفتاب که به همت حمید حسام و مسعود امیرخانی نوشته شده رونمایی شد؛ این کتاب روایت اتفاقات و ماجراهای کنیکو یامامورا (سماء بابایی) شهید ژاپنی است.


| شناسه مطلب: 101045




تبلیغ گام دوم



مطالب مرتبط

نظرات کاربران