از سوی راویان بعثه مقام معظم رهبری؛

سنت حسنه زیارت دوره امامزادگان در قم برگزار می‌شود

راویان معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری، در اقدامی مشترک با سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قم و اداره کل اوقاف و امور خیریه این استان، برنامه سنت حسنه زیارت دوره امامزادگان را در این شهر برگزار می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، راویان معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری، در اقدامی مشترک با سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قم و اداره کل اوقاف و امور خیریه این استان، برنامه سنت حسنه زیارت دوره امامزادگان واجب التعظیم را در این شهر برگزار می‌کنند.


براساس این گزارش، قرار است این برنامه از روز سه شنبه 3 تیرماه همزمان با آغاز دهه کرامت در شهر مقدس قم برگزار شود که روایان آموزش دیده بعثه مقام معظم رهبری در این برنامه فرهنگی برای قشر جوان و نوجوانان، امامزادگان را به صورت میدانی معرفی خواهند کرد تا این کار فرهنگی باعث افزایش مباحث معرفتی در میان جوانان و نوجوانان شود.


این گزارش حاکی است، احیای سنت قدیمی زیارت دوره از سنت‌های بسیار دور و قدیمی است که بر اساس آن از صبح تا عصر مردم به زیارت بارگاه منور امامزادگان می‌پردازند و با این اماکن مقدس که به عنوان قطب فرهنگی جامعه اسلامی به شمار می‌آیند، شناخت بیشتری پیدا می‌کنند.


این گزارش حاکی است، هم اینک 94 بقعه در قم وجود دارد که بقاع امامزادگان ابراهیم و محمد (ع)، احمد ابن قاسم، موسی مبرقع فرزند بلافصل امام جواد (ع)، سید علی (ع)، جعفر شهید (ع)، سید معصوم (ع) و زینب خاتون (س) از مهم‌ترین این بقاع شناخته می‌شود.


این گزارش می‌افزاید، راویان در این برنامه فرهنگی هر روز از ساعت 10 تا 12 صبح در امامزاده موسی مبرقع و ‌چهل اختران و امامزاده حمزه و عصرها از ساعت ۱۸ تا ۲۰  در امامزاده سید علی و امامزاده علی ابن جعفر برنامه زیارت دوره را برگزار خواهند کرد.


گفتنی است، پیش از این بعثه مقام معظم رهبری برنامه زیارت دوره را برای زائران ایرانی در شهرهای کربلای معلا، نجف اشرف در کشور عراق و در شهرهای مکه مکرمه و مدینه منوره در عربستان برگزار می‌کرد.


 


| شناسه مطلب: 101049







نظرات کاربران