گره مشکلات اقتصادی بدست جوانان باز می شود 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به تلاش دشمنان برای ضربه زدن به اقتصاد ایران تاکید کرد: گره مشکلات اقتصادی بدست جوانان باز می شود و در گرو فعالیت و تلاش دولت و همه مردم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی که امروز در جلسه تواصی به حق در جمع کارکنان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری سخن می گفت در ادامه  سلسله بحث های خود در توضیح توصیه های هفت گانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب، به تشریح مسئله اقتصاد و اهمیت آن پرداخت.


نماینده ولی فقیه درامورحج وزیارت با بیان اینکه برخی کشورها از اقتصاد پایا و پا برجایی  برخوردارند و پشتبانی می شوند، اظهار داشت: دشمنی هایی که با جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته اگر با هر کشوری انجام می شد در کوتاه مدت زمین می خورد.


وی با اشاره به اینکه ثروت مالزی یک شبه ضربه خورد و به گفته مقامات آن کشور بسیاری از مردم فقیر شدند، افزود: جمهوری اسلامی ایران در41 سال گذشته تحت شدیدترین تحریم ها قرار گرفته و در داخل هم افراد سودجو به اقتصاد لطمه زده اند.


وی با اشاره به اینکه درموضوع اقتصاد مقام معظم رهبری نگاه شان به جوانان است، فرازهایی از توصیه های رهبر انقلاب دراین خصوص را یادآور شد و گفت: معظم له می فرمایند: جوانان عزیر در سراسر کشور بدانند که راه حل در داخل کشور است و برای شکست تحریم ها همه باید تلاش کنند.


سرپرست حجاج ایرانی در ادامه با بیان اینکه حج یک برنامه عبادی و معنوی است، به دعای حضرت ابراهیم خلیل(ع) درآیه 37 سوره ابراهیم دربازسازی کعبه اشاره کرد و گفت: خداوند درحج دنیا و آخرت را کنار هم قرار داده است و می فرماید: آنها را به انواع ثمرات روزی ده، باشد که شکر تو به جای آرند.


حجت الاسلام والمسلمین نواب با ذکر آیاتی درمورد برنامه های عبادی حج با نگاه به اقتصاد گفت: در حج اقتصاد هم مطرح است و مرحوم علامه طباطبایی می فرماید: لیشهدوا منافع لهم، این منافع اعم از منافع دنیوی و اخروی است.


وی افزود: دردیگر برنامه های عبادی نیز فقط به موضوع عبادت پرداخته نشده بلکه به اقتصاد هم به معنای اداره حیات و زندگی توجه شده است.


حجت الاسلام والمسلمین نواب همچنین به آغاز دهه کرامت و هفته حج از فردا             سه شنبه (سوم تیرماه) اشاره کرد و در بیان محورهای  شعار حج امسال " حج، معنویت، همبستگی و اقتدار اسلامی گفت: معنویت در سراسر برنامه های حج وجود دارد و قبل از آن که انسان بخواهد به سمت حج برود باید زمینه معنویت را در وجود خود تقویت کند.


وی افزود" در روایت داریم اگر کسی به سمت حج می رود و در توشه اش حرام باشد زمانی که می گوید: لَبَّیْکَ اللّهُمَّ لَبَّیْکَ خطاب می آید: لا لَبَّیْکَ ولا سَعْدَیْکَ ، بنابراین لازمه حج اقتصاد خوب و پاک است.


وی با بیان اینکه دین اسلام دین همبستگی است، از اینکه درعصر اتم جاهلان مدرن برای جمعی ازانسان ها بدلیل رنگ پوست شان انسانها را درجه بندی می کنند و برای برخی حق حیات قائل نیستند به شدت ابراز تاسف کرد.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به توصیه های امیرالمومنین حضرت علی(ع) به مالک اشتر افزود: این نکات ارزشمند 1400 سال پیش مطرح شده و افراد جامعه بخاطر رنگ پوست شان درجه بندی نشده اند در حالیکه در دنیای امروز انسان ها را بخاطر رنگ پوست شان طبقه بندی می کنند.


وی افزود: معنویت زیربنای همبستگی و ارتباط و وحدت مستمر مسلمانان است و این وحدت موجب اقتدار مسلمانان می شود.  


حجت الاسلام والمسلمین نواب در پایان سخنان خود فرارسیدن هفته قوه قضائیه و یاد و خاطره شهید مظلوم آیت الله بهشتی و یاران با وفایش یاران امام راحل عظیم الشان را گرامیداشت وتصریح کرد: اسلام مترقی ترین مکتب و برای انسانیت ارزش قائل است و برتری عرب به عجم و سفید به سیاه  را رد می کند درحالیکه برخی افراد که ازخود بعنوان سردمداران تمدن های بزرگ نام می برند مدافع برده داری و نژادپرستی هستند و ازاین تفکرات منحط دفاع می کنند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران