فاجعه در زندان منطقه شیعه‌نشین عربستان فاجعه در زندان منطقه شیعه‌نشین عربستان فاجعه در زندان منطقه شیعه‌نشین عربستان بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
فاجعه در زندان منطقه شیعه‌نشین عربستان فاجعه در زندان منطقه شیعه‌نشین عربستان فاجعه در زندان منطقه شیعه‌نشین عربستان فاجعه در زندان منطقه شیعه‌نشین عربستان فاجعه در زندان منطقه شیعه‌نشین عربستان

فاجعه در زندان منطقه شیعه‌نشین عربستان

حقوق‌دانان نسبت به سناریوی فاجعه‌آمیز در زندان دولتی در الدمام عربستان که به دلیل شیوع ویروس کرونا به شکل خطرناکی در داخل ساختمان در حال رخ دادن است، هشدار داده‌اند در حالی که طبق آمارهای اعلام شده وزارت بهداشت این کشور، با رسیدن تعداد موارد ثبت شده ابتلا در سراسر عربستان به بیش از ۱۵۷ هزار تن وضعیت خارج زندان نیز فاجعه‌بار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، منابع ویژه به سایت خبری العهد لبنان گفتند: زندگی بازداشت‌شدگان عقیدتی از ساکنان شیعه نشین القطیف، الدمام و الأحساء در سایه سرپوش‌گذاری مستمر نظام سعودی درباره وضعیت بهداشت در داخل زندان دولتی المباحث از هفته‌ها پیش در معرض خطر قرار دارد.


این منابع اشاره کردند، تعدادی از زندانیان و کارمندان به کرونا مبتلا هستند و این هشداری درباره نابسامانی اوضاع در سایه پاسخ‌ ندادن به درخواست‌های خانواده‌ زندانیان برای اطمینان از وضعیت اعضای خانواده‌شان محسوب می‌شود.


به گفته این منابع، بازداشت‌شدگان با سن بالا و دیگر افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن در صورت ابتلا به ویروس بیشتر در معرض خطر هستند به خصوص که اطلاعات درزیافته از ابتلای تعدادی از زندانیان و نگهبانان زندان حکایت دارد.


خانواده‌ بازداشت شدگان به دلیل رویکرد مقامات زندان در قبال فرزندان و اعضای محبوس خانواده‌شان نگران هستند لذا به نظر آنها، سکوت به صلاح نیست و موضوع امروز بسیار حساس‌تر بوده و نیاز به رفع نگرانی وجود دارد.


در مقابل حکم اخیر سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه سعودی درخصوص تغییر ماده ۱۲ اساسنامه "مقابله با جرایم تروریستی و تامین مالی آن" منجر به آزادی موقت بازداشت شدگان در این پرونده‌ها طبق شرط و شروطی می‌شود و این تصمیم به دلیل فشار بحران کرونا بر فضای زندان‌ها و شیوع کرونا گرفته شده است.


به گفته این منابع، زندانیان زندان مباحث الدمام از ماه مارس ممنوع ملاقات هستند و ارتباطات با خانوادهشان به مدت دو هفته از ۱۳ تا ۲۶ مه قطع شد.


طبق داده‌های به دست آمده، در بین زندانیان کسانی هستند که از بیماری‌های مزمن رنج می‌برند که از جمله می‌توان به آیت‌الله شیخ حسین الراضی که مبتلا به بیماری قلبی است، اشاره کرد.


آیت‌الله الراضی به دلیل مواضعش در رد خشونت طلبی‌های نظام سعودی در یمن و بحرین و تایید مقاومت لبنان به ۱۳ سال زندان محکوم شده است. او محقق و پژوهشگر برجسته اسلامی در منطقه شیعه نشین الأحساء است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران