توصیه رهبر انقلاب به دختران

پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR به مناسبت ولادت حضرت معصومه (سلام‌الله‌علیها) و روز دختر، طرح «توصیه‌ای به دختران عزیزم» را براساس بیانات رهبر انقلاب منتشر کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، صفحه ریحانه، که روایت‌های رهبر انقلاب را از زنان، خانواده و سبک زندگی منتشر می‌کند، پوستری را بمناسبت سالروز میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر منتشر کرد که به شرح زیر است؛

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ۲۸ شهریور ۱۳۷۵:
امروز، بحمدالله، در همه کشور، دانشگاه و حوزه علمیه وجود دارد و دختران جوان، در بخش‌های مختلف این دو نهاد و مرکز علمی، آگاهی کسب میکنند و به علم‌آموزی میپردازند. تا وقتی این روح‌های جوان، پرشور، دارای آگاهی، با اراده وبا محبّت، در جامعه ما بحمدالله فراوان است، استکبار، امریکا و دشمنان ریز و درشت این ملت، هیچ غلطی نسبت به این کشور نمیتوانند بکنند. توصیه من به خواهران و دختران عزیزم این است که معلومات و آگاهیهایتان را بیشتر کنید.
مطالعه، دقّت، تحقیق، درس، ورود به مسائل مورد ابتلای روز و اهتمام به کار‌های دینی، جزو وظایف حتمی و مسلّمی است که امروز زنان کشور باید مثل مردان، خود را موظّف به انجام آن‌ها بدانند.
شما هستید که فرزندان صالح میپرورید و همسران خود را برای ورود به میدان‌های مثبت، تشجیع میکنید. بسیاری از زنان، شوهرانِ خودشان را بهشتی میکنند و آن‌ها را از مشکلات دنیا و آخرت نجات میدهند.

کار و تلاش زن و آگاهی و موضعگیری او، چنین ارزشی دارد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران