جایگاه زیارت با معرفت کریمه اهل بیت (س) جایگاه زیارت با معرفت کریمه اهل بیت (س) جایگاه زیارت با معرفت کریمه اهل بیت (س) بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
جایگاه زیارت با معرفت کریمه اهل بیت (س) جایگاه زیارت با معرفت کریمه اهل بیت (س) جایگاه زیارت با معرفت کریمه اهل بیت (س) جایگاه زیارت با معرفت کریمه اهل بیت (س) جایگاه زیارت با معرفت کریمه اهل بیت (س)

جایگاه زیارت با معرفت کریمه اهل بیت (س)

یک استاد حوزه گفت: در برخی روایات وارد شده که امام صادق (ع) قبل از تولد حضرت معصومه (س) ولادت ایشان را به شیعیان بشارت دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، اول ماه ذی‌القعده سال ۱۷۳ هجری قمری، با ولادت فرزندی از تبار رسول الله (ص) همراه بود و با این ولادت خانه پرمهر امام کاظم (ع) و نجمه خاتون، غرق سرور و شادمانی شد.


امروز سوم تیرماه مصادف با اولین روز ماه ذی‌القعده و ولادت این بانوی بزرگوار و روز دختر است به همین مناسبت آیت‌الله سید محمد غروی در گفتگو با خبرگزاری آنا درباره کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: آن حضرت از امام‌زادگانی است که خیلی مورد توجه بوده است. حتی در برخی روایات وارد شده که امام صادق (ع) قبل از تولد حضرت معصومه (س) این پیشگویی را داشته‌اند که ایشان متولد می‌شوند و شیعیان را مورد شفاعت قرار می‌دهند.


وی با اشاره به اینکه حضرت معصومه (س) جایگاه ویژه‌ای در میان اهل بیت (ع) داشته‌اند، اظهار کرد: یکی از زیارت‌هایی که مأثوره است یعنی منتسب به ائمه است، زیارت حضرت معصومه (س) است. در این زیارت انسان می تواند جایگاه این بانوی بزرگوار را درک کند و بفهمد که چه جایگاهی است. از طرف دیگر در روایات وارد شده که هر کسی حضرت معصومه (س) را با معرفت حق و جایگاه آن حضرت زیارت کند، زمینه برای اینکه به بهشت وارد شود، هست و هم مشمول شفاعت می‌شود.


این کارشناس دینی بیان کرد: در برخی روایات قم به عنوان حرم اهل بیت (ع) معرفی شده است، آن‌هم قاعدتاً به خاطر جایگاهی است که حضرت معصومه (س) داشتند. حاصل مسئله این است که حضرت معصومه (س) از ویژگی‌های معنوی و شخصیتی ویژه‌ای برخوردار بوده که چنین جایگاهی دارد و روایات درباره  زیارت آن حضرت نیز هست و هم پیشگویی شده نسبت به ولادت آن حضرت و هم گفته شده که ایشان جایگاهی دارند که می‌توانند شیعه را مورد شفاعت قرار دهند.


آیت‌الله غروی خاطرنشان کرد: البته اول ماه ذی‌القعده روز قطعی برای ولادت آن حضرت نیست و در این زمینه اختلاف وجود دارد ولی این روز برای ولادت حضرت معصومه قرار داده شده و یازدهم ذیقعده هم ولادت حضرت رضا (ع) است.


وی افزود: این دهه به عنوان دهه کرامت وارد شده و قابل ملاحظه است تا ما شئون این بزرگواران را مورد توجه قرار دهیم و با زندگی این حضرات آشنا شویم.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران