روحانی شیعه عربستانی خواستار نشر فرهنگ قرآن شد

شیخ حسن الصفار، روحانی شیعه عربستانی بر مشارکت جامعه در حمایت از مؤسسات و کمیته‌های قرآنی و اهمیت اختصاص موقوفات در تمامی روستاها و شهرها برای حمایت از این کمیته‌ها و مؤسسات تأکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از خبرگزاری «حوزه»، شیخ «حسن الصفار» از روحانیون شیعه عربستان خواستار مشارکت جامعه در حمایت از مؤسسات و کمیته‌های قرآنی شد و بر اهمیت اختصاص موقوفات در تمامی روستاها و شهرها برای حمایت از این کمیته‌ها و مؤسسات تأکید کرد.


وی طی سخنانی در مراسم مسابقه قرآن در مسجد الرساله شهر قطیف عربستان گفت: پدران و اجداد ما وقف‌هایی را در راستای شعائر دین مثل مساجد و حسینیه‌ها انجام دادند، امروز ما باید برای تأکید بر اهمیت به کتاب خداوند و تضمین استمرار آن، از این کمیته‌ها حمایت کنیم.


شیخ الصفار جامعه را به توجه به قرآن کریم از طریق تلاوت، حفظ آیات آن و عمل به قوانین و توصیه‌های آن تشویق کرد و از کمیته‌های قرآنی خواست فرهنگ قرآنی را نشر دهند.


روحانی شیعه عربستانی اشاره کرد: متون دینی تعامل مردم با قرآن را به چند بخش تقسیم کرده است؛ بخشی قرآن را کنار گذاشتند که قرآن از آنان شکایت می‌کند. برخی با قرآن به صورت سطحی تعامل کرده و فقط به تلاوت بعضی از آیات آن اکتفا می‌کنند.


شیخ الصفار تصریح کرد: تلاوت قرآن دارای مراحلی است که با ترتیل قرآن به همراه صدای دلنواز شروع می‌شود، مرحله دیگر تلاوت همراه با تفکر و تأمل در آیات قرآن و فهم معانی و مضامین آن است.


وی مهمترین مراحل تلاوت قرآن را عمل به قرآن و تجسم آن در رفتار، اخلاق و جزئیات زندگی دانست و بر اهمیت تجلی قرآن کریم در تمام جزئیات جامعه، زندگی، رفتار و اخلاق و روابط اجتماعی تأکید کرد.


| شناسه مطلب: 101067




عربستان قرآن



مطالب مرتبط

نظرات کاربران