بازدید مجازی از موزه آستان مقدس فاطمی در قم فراهم شد

بازدید مجازی از موزه آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) عصر سه‌شنبه به مناسبت میلاد فرخنده کریمه اهل بیت(ع) برای عموم علاقه‌مندان فراهم شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، مدیر موزه آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) درگفت‌وگویی اظهارداشت: این برنامه به‌صورت مشترک با موزه و کتابخانه ملک شهر تهران وابسته به آستان قدس رضوی انجام شد.
حجت‌الاسلام علی فتح‌الله‌زاده با بیان این‌که موزه ملک تهران از موزه‌های معتبر کشور است، افزود: این برنامه به مناسبت روز میلاد با سعادت کریمه اهل بیت(ع) و روز دختر، به‌صورت زنده از طریق اینستاگرام از ساعت ۱۶ تا ۱۷ امروز از داخل موزه آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) پخش ‌شد و در این برنامه آثار موزه توسط کارشناسان معرفی شد. چاووش‌خوانی و مداحی از دیگر موضوع‌های این برنامه بود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: موزه آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی شده و هر روز از ساعت ۸ تا ۱۴:۳۰ و ۱۷:۳۰ تا ۲۱:۳۰ برای بازدید حضور علاقه‌مندان باز است و در روزهای تعطیل، با یک ساعت تاخیر موزه باز می‌شود.  
فتح‌الله‌زاده با بیان این‌که موزه حرم مطهر نخستین موزه وقفی ایران و تنها موزه هنری شهر قم است، افزود: به‌مناسبت دهه کرامت، علاقه‌مندان بلیت این موزه را می‌توانند با تخفیف ۵۰ درصدی تهیه کنند.
موزه آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در جوار بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت(ع) در میدان آستانه قرار دارد و در سال ۱۳۱۴ هجری شمسی تاسیس شده است؛ در این موزه حدود ۱۰ هزار شیء و اثر فرهنگی و تاریخی نگهداری می‌شود که برخی از آنان در سطح جهان بی‌نظیر و حتی کم‌نظیر هستند.
کتابخانه و موزه ملی ملک تهران یک مرکز فرهنگی است که در سال ۱۳۱۶ توسط فردی به نام حسین آقا ملک تاسیس و وقف آستان قدس رضوی شد؛ این مرکز فرهنگی، به‌عنوان یکی از شش کتابخانه بزرگ کشور با موضوعیت نسخ خطی شناخته می‌شود؛ در موزه این مرکز می‌توان سه هزار سال تاریخ و فرهنگ اسلام و ایران را به تماشا نشست و سفری بی‌نظیر در تاریخ داشت.


| شناسه مطلب: 101086




حضرت معصومه موزه



مطالب مرتبط

نظرات کاربران