راه‌اندازی مراکز افق در اماکن متبرکه استان مرکزی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: مراکز افق در قالب مراکز اجتماعی، فرهنگی در اماکن متبرکه استان مرکزی راه‌اندازی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: مراکز افق در قالب مراکز اجتماعی، فرهنگی در اماکن متبرکه استان مرکزی راه‌اندازی شد.


حجت‌الاسلام عبدالله واحدی در آئین تکریم و معارفه رئیس اوقاف شهرستان ساوه با اشاره به رسالت سازمان اوقاف در کشور اظهار داشت: محور فعالیت این سازمان، بقاع متبرکه، اماکن مذهبی، موقوفات و بحث قرآنی است که خوشبختانه جایگاه مذهبی استان مرکزی با وجود بقاع متبرک بالا است به طوری که در سال‌های اخیرمیزبان مسابقات بین المللی قران بوده و تلاش براین است این ظرفیت را محور قرار دهیم و استان می تواند بزرگترین مرکز جذب توریست قرآنی در سطح بین الملل باشد.


وی افزود: قطعا حضور فعالان قرآنی در اماکن با هرنوع مکتب و مذهبی تاثیر عملی در ترویج فرهنگ اسلامی دارد، سیاست دیگر اوقاف تقویت شاخص بهره‌وری و درآمدزایی موقوفات بوده که این مهم با حضور خیرین تقویت خواهدشد.


واحدی بیان کرد: در همین راستا مراکز افق در قالب مراکز اجتماعی، فرهنگی در اماکن متبرکه راه‌اندازی شده که منبع درآمد مراکز افق از محل کمک‌های خیرین و موقوفات بوده که در همان منطقه بین محرومین با حفظ کرامت توزیع می‌شود.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی خاطرنشان کرد: همچنین از منابع افق در بحث اشتغال جوانان، آزادی زندانیان، جهیزیه نیز استفاده می شود، درخصوص بهره وری موقوفات همچنین طرح هایی را آغاز کردیم که دراین راستا با توجه به اقلیم جغرافیایی استان مرکزی متناسب با هرمنطقه تولید انرژی، 13پروژه برق از طریق نصب پنل انرژی با محوریت امامزادگان و در مجاورت بقعه امامزادگان شروع کردیم.


وی ادامه داد: با توجه به اقلیم استان مرکزی از محل درآمد موقوفات در دستور کار اوقاف تولید انرژی برق با نصب پنل‌های خورشیدی در 25 امامزاده استان قرار گرفته، همچنین تولید محصولات کشاورزی، دامی و گیاهان دارویی در دست اجراست تا بتوان ضمن کمک به توسعه اقتصادی استان به سمت کسب درآمد حرکت کرد تا افزایش بهره‌وری در موقوفات محقق شود.


واحدی اضافه کرد: قطعا با درآمد موقوفات می توانیم علاوه برایجاد اشتغال و درآمدزایی کشور نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی ایفا کرد.


 




نظرات کاربران