رونمایی از اسناد خطی بنیانگذار جمهوری اسلامی در خمین رونمایی از اسناد خطی بنیانگذار جمهوری اسلامی در خمین رونمایی از اسناد خطی بنیانگذار جمهوری اسلامی در خمین بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رونمایی از اسناد خطی بنیانگذار جمهوری اسلامی در خمین رونمایی از اسناد خطی بنیانگذار جمهوری اسلامی در خمین رونمایی از اسناد خطی بنیانگذار جمهوری اسلامی در خمین رونمایی از اسناد خطی بنیانگذار جمهوری اسلامی در خمین رونمایی از اسناد خطی بنیانگذار جمهوری اسلامی در خمین

رونمایی از اسناد خطی بنیانگذار جمهوری اسلامی در خمین

اسناد خطی امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی، در مراسمی به مناسبت هفته قوه قضائیه در اداره ثبت اسناد زادگاه آن حضرت رونمایی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، اسناد خطی امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی، در مراسمی به مناسبت هفته قوه قضائیه در اداره ثبت اسناد زادگاه آن حضرت رونمایی شد.


رئیس اداره  ثبت اسناد و املاک خمین در این آیین گفت: ۲۵ سند در موضوعات مختلف مانند بخشیدن حق ارث و ملک در این اداره برای عموم مردم به نمایش گذاشته شده است.
محسن محمدی افزود: این اسناد دارای ارزش تاریخی  و مربوط به سالهای  ۱۳۰۹ تا ۱۳۶۷ هستند و در بین آنها سند تقسیم املاک امام خمینی(ره) بین خانواده های نیازمند نیز موجود است.


امام جمعه خمین نیز گفت: جمع آوری و نمایش اسناد خطی مربوط به وقف‌هایی که امام خمینی(ره) داشتند کار با ارزشی است و جایگاه بلند معمار کبیر انقلاب را نشان می‌دهد.


حجت الاسلام سیدعلی حسینی‌پور با بیان اینکه بیت تاریخی بنیانگذار انقلاب اسلامی باید معرف شخصیت امام راحل و نظام اسلامی در دنیا باشد، افزود: امام  راحل تنها رهبر قرن بیستم بود که از ملتی تحت ظلم، امت واحده‌ ساخت و باحمایت از مستضعفان، به اسطوره‌ جهانی تبدیل شد.
وی بیان کرد: بنیانگذار انقلاب اسلامی با سخنان کوبنده و ویژگی‌های خاص شخصیتی که داشت میلیون‌ها نفر را برای مبارزه با استکبار جهانی با خود همراه کرد.


امام سید روح الله خمینی در۲۰ جمادی‌الثانی سال ۱۳۲۰ هجری قمری مطابق با اول مهر ۱۲۸۱ هجری شمسی در شهر خمین از توابع  استان مرکزی به دنیا آمد. پدرش سید مصطفی موسوی از معاصران میرزای شیرازی و تحصیل کرده حوزه علمیه نجف بود. او که در خمین مرجع امور دینی بود، پنج ماه بعد از ولادت سید روح‌الله در مبارزه با حاکمان محلی به شهادت رسید و امام راحل تا ۱۵ سالگی تحت سرپرستی مادرش هاجره آغاخانم و عمه‌اش صاحبه خانم قرار گرفت.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران