حج فرصتی برای تبیین معارف دین است

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی حج را فرصت و بهترین ظرفیت برای تبیین معارف دین خواند و گفت: با تبیین ارزش‌ها باید برای رسیدن به اهداف نظام جمهوری اسلامی تلاش کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در لرستان، در دیدار با کارگزاران حج  و زیارت استان لرستان که در دفتر امام جمعه خرم آباد برگزار شد، گفت: امام صادق(ع) در ایام حج در محل برگزاری حج خیمه می‌زدند که نشان دهنده پیشینه حج است.


وی در ادامه حج را یک مفهوم سیاسی، عبادی، دنیوی و اخروی عنوان کرد و افزود: هدف آن تشکیل امت اسلامی است.


حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه اقدامات کارگزاران حج در راستای تشکیل امت اسلامی است، خاطرنشان کرد: حج فرصتی مناسب برای تبیین مبانی دین، معارف دینی و اسلامی است.


وی با اشاره به فرموده امام راحل و تعبیر ایشان از جمهوری اسلامی و پشتوانه مردمی در حاکمیت اظهار داشت: باید این پشتوانه بودن مردم را حفظ کنیم و در زمینه خدمت به مردم تلاش کرد تا مشکلات مردم در نظام جمهوری اسلامی حل شود.


نماینده ولی فقیه در لرستان راه حل رفع مشکلات مردم را مدیریت، برنامه ریزی، تلاش و پشتکار مسؤولان و وحدت و همدلی خواند.


وی در ادامه اذعان داشت: در جهت ترویج فرهنگ معارف دینی ظرفیت های بسیار خوبی وجود دارد که باید از این ظرفیت ها بهره مند شد و با تبیین ارزش ها به سمت امت اسلامی حرکت کرد.


حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان کرد: جمهوری اسلامی زمانی به اهدافش می رسد که دولت و ملت با همدیگر پایبند به معروف و به دور از منکرات باشند.


وی افزود: اگر حاکمان ما خودشان پایبند به معروف و واجبات باشند ولی برای دین و معنویت مردم برنامه‌ای نداشته باشند، مشکلات حل نخواهد شد و به اهداف متعالی نظام جمهوری اسلامی نخواهیم رسید.


| شناسه مطلب: 101113




معرف حج حج



نظرات کاربران