ناخرسندی برخی کشورها از اقدامات خودسرانه سعودی ها در حج ناخرسندی برخی کشورها از اقدامات خودسرانه سعودی ها در حج ناخرسندی برخی کشورها از اقدامات خودسرانه سعودی ها در حج بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ناخرسندی برخی کشورها از اقدامات خودسرانه سعودی ها در حج ناخرسندی برخی کشورها از اقدامات خودسرانه سعودی ها در حج ناخرسندی برخی کشورها از اقدامات خودسرانه سعودی ها در حج ناخرسندی برخی کشورها از اقدامات خودسرانه سعودی ها در حج ناخرسندی برخی کشورها از اقدامات خودسرانه سعودی ها در حج

ناخرسندی برخی کشورها از اقدامات خودسرانه سعودی ها در حج

شورای انجمن‌های اسلامی مالزی، خواستار تشکیل شورای اسلامی برای مدیریت مکان‌های مقدس در مکه مکرمه و مدینه منوره شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، برخی کشور‌های اسلامی از تصمیم مقامات سعودی برای جلوگیری از حضور مسلمانان در مکه مکرمه برای ادای فریضه حج و محدود کردن آن به شماری از سعودی‌ها و خارجی‌های مقیم عربستان، شوکه شده اند.
به گزارش شبکه تلویزیونی العالم، ایران تأکید کرد: عربستان این تصمیم را بدون مشاوره با دیگر کشور‌های اسلامی گرفته است. برخی کشور‌های اسلامی از این تصمیم سعودی چندان استقبال نکرده اند. بر اساس تصمیم عربستان تنها عده معدودی از شهروندان سعودی و خارجی‌های مقیم عربستان از ملیت‌های مختلف می‌توانند در حج امسال همراه با رعایت فاصله اجتماعی شرکت کنند.
این تصمیم سعودی ها، مصری‌ها را به شدت شوکه کرده است، زیرا شرکت‌های گردشگری دینی در مصر به شدت متضرر شده اند.مصر از نظر تعداد حجاج عرب در صدر فهرست کشور‌های عربی قرار دارد و ۸۷ هزار مصری سال گذشته در حج شرکت کردند.برخی از مصری‌ها می‌گویند، امیدوار بودند بحران پایان یابد و در حج شرکت کنند.
حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: عربستان با کشور‌های اسلامی و ایران در خصوص تصمیم خود برای منع حجاج خارج از سعودی برای شرکت در فریضه حج مشورت نکرده است.


وی به العالم گفت: «سعودی با ایران به عنوان یکی از کشور‌های اسلامی مؤثر در منطقه درباره این تصمیم هرگز مشورت نکرده است. می‌دانیم که با بسیاری از کشور‌های اسلامی نیز هماهنگی نشده است، نمی‌خواهیم از این تصمیم سعودی انتقاد کنیم، اما سعودی می‌توانست شیوه بهتری مانند کاهش تعداد حجاج به ده درصد برگزیند.»
از طرف دیگر شورای انجمن‌های اسلامی مالزی بر لزوم شرکت دادن همه کشور‌های اسلامی در چنین تصمیمی تأکید کرد و خواستار تشکیل شورای اسلامی برای مدیریت مکان‌های مقدس در مکه مکرمه و مدینه منوره شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران