برگزیدگان جشنواره «موکب بندگی» معرفی شدند برگزیدگان جشنواره «موکب بندگی» معرفی شدند برگزیدگان جشنواره «موکب بندگی» معرفی شدند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
برگزیدگان جشنواره «موکب بندگی» معرفی شدند برگزیدگان جشنواره «موکب بندگی» معرفی شدند برگزیدگان جشنواره «موکب بندگی» معرفی شدند برگزیدگان جشنواره «موکب بندگی» معرفی شدند برگزیدگان جشنواره «موکب بندگی» معرفی شدند

برگزیدگان جشنواره «موکب بندگی» معرفی شدند

برگزیدگان جشنواره شعر «موکب بندگی» در بخش‌‌های فارسی، اردو، انگلیسی و عربی معرفی شدند و قرار است کتابی از آثار برگزیده از سوی کمیته فرهنگی ستاد اربعین چاپ شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام جواد محمدزمانی دبیر شعر و ادب کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به برگزاری جشنواره «موکب بندگی»، اظهار داشت: این جشنواره شعر در ماه رمضان برگزار و بیش از ۸۰۰ اثر با موضوعاتی همچون امیرالمؤمنین (ع)، عبودیت و‌بندگی، روزه و ماه مبارک رمضان از بیش از ۱۰ کشور از جمله ایران، بحرین، امارات، لبنان، سوریه، عراق، یمن، لندن و فرانسه به دبیرخانه ارسال شد.


وی با بیان اینکه فراخوان جشنواره موکب بندگی به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی و اردو منتشر شده بود، افزود: بیشتر این آثار در زبان‌های فارسی و عربی بودند تا جایی که ۶۰ درصد اشعار ارسالی به دبیرخانه، به زبان فارسی بود.


حجت‌الاسلام محمدزمانی با اشاره به معرفی برگزیدگان جشنواره موکب بندگی به زبان‌های فارسی، اردو و انگلیسی، خاطر نشان کرد: با توجه به بالا بودن مشارکت در جشنواره موکب بندگی، جوایز در دو بخش برگزیدگان و شایسته تقدیر تقسیم و مقرر شد تا به برگزیدگان مبلغ ۵۰۰ هزار تومان و به افراد شایسته تقدیر ۲۰۰ هزار تومان تقدیم شود.


دبیر شعر و ادب کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه آثار در سه مرحله داوری شدند، افزود: در بخش فارسی ۳ نفر برگزیده و ۷ نفر شایسته تقدیر و در بخش اردو ۱۰ نفر شایسته تقدیر شناخته شدند و در بخش انگلیسی یک نفر برگزیده شد که اسامی برترین‌های بخش فارسی، اردو و انگلیسی به شروح ذیل است:


 


برگزیدگان بخش فارسی عبارتند از : سید محمد جواد میرصفی، عاطفه جوشقانیان، مینا شیرخان، شایسته تقدیر، مجید بوری، راضیه مظفری، میثم داودی، امین بهاری زاده، رضا ابوذری، فائزه زرافشان، علی سلیمیان، 


برگزیدگان زبان اردو عبارتند از: آفاق حسین (تأثیر)، تسنیم نقوی، سید مظاهر عباس رضوی، ثاقب رضا، سید شفیع حیدر رضوی، آزاد حیدر خواجه، طاهره بتول، شمس الخاصان، ذیشان علی، عرفان عابدی.


برگزیده زبان انگلیسی عبارت است از: Farheen Zehra Asmatali Bhayani


علاوه بر این، با توجه به تخصصی بودن بخش عربی جشنواره «موکب بندگی» این بخش به صورت مجزا داوری شد.


برپایه این گزارش، ماجد منابی مسؤول هیأت داوران بخش عربی جشنواره موکب بندگی با بیان اینکه آثار رسیده به دبیرخانه در سه مرحله داوری شد، گفت: بیش از ۲۷۰ اثر به دبیرخانه شعر جشنواره بندگی به زبان عربی ارسال شد که در ابتدا آثار داوری شد و اثرهایی که خارج از قالب‌های رباعی و دوبیتی بود، حذف و در نهایت ۲۰۰ اثر باقی ماند.


وی با اشاره به اینکه به دلیل اختلاف زبان در عربی مسابقه را به دو قسمت فصیح و دارجه تقسیم کردیم، افزود: در بخش عربی علاوه بر کشورهای عربی و حتی فرانسه و انگلیس، شاعران شهرهای جنوبی کشورمان همچون آبادان، شوش، شوشتر، خرمشهر و ... نیز در این جشنواره شرکت و اشعار عربی برای ما ارسال کردند. البته با توجه به اینکه هر کسی امکان ارسال یک اثر را داشت، در مجموع ۲۷۰ نفر در جشنواره شرکت کردند و حدود ۲۰۰ اثر نیز داوری شد.


منابی خاطر نشان کرد: پس از سه مرحله داوری، با توجه به استقبال بالای شرکت کنندگان در بخش دارجه ۷ اثر برگزیده و سه اثر نیز شایسته تقدیر اعلام شد. در بخش فصیح نیز سه نفر برگزیده شدند که اسامی برگزیدگان به شرح ذیل است:


برگزیدگان «دارجه»: لفته الحموداوى، مسعود الحاتمى، عبدالحسین النصارى


شایسته تقدیر«دارجه»: ابراهیم خلف الزرگانى، سید حکیم آلبوشوکه، عماد الغراوى اهواز، حسین الوائلی


برگزیدگان «فصیح» عبارتند از: سدخان المستوحى الحلفی، محمد على فرحات، عبدالقوى احمد محب‌الدین


با توجه به شیوع کرونا و برگزار نشدن تجمعات، اختتامیه‌ای برای جشنواره موکب بندگی برگزار نمی‌شود و هدایای نقدی  در ارتباط تلفنی دبیرخانه با برگزیدگان به حساب افراد واریز می‌شود. همچنین به گفته  دبیر شعر و ادب کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی آثار برگزیده در یک جلد کتاب چاپ خواهد شد و قرار است به دلیل استقبال بالا از جشنواره موکب‌بندگی، جشنواره‌ شعر با محتوای عرفه نیز از سوی کمیته فرهنگی ستاد اربعین برگزار شود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران