اوج تعاون و همکاری مسلمین در حج است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان حج را عبادتی جهت دار دانست و گفت: تعاون و همکاری مسلمین در حج به اوج خود می رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج از کرمان، حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی دوشنبه(۹ تیر ماه) در دیدار کارگزاران حج با وی که به مناسبت هفته حج انجام شد در سخنانی حج را توفیق الهی عنوان کرد و گفت: امسال گرچه حج برگزار نمی شود اما ویروس کرونا درس ها و عبرت های فراوانی برای بشر دارد.


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان اظهار داشت: ویروس ضعیف کرونا نشان داد انسان{در برابر قدرت خدا} کاملاً ناتوان و ضعیف است و هیچ قدرتی ندارد و قدرت مطلق او است؛ ویروسی که مرئی نیست و جرم ضعیفی دارد اما دنیا را به تعطیلی کشانده است.


وی با بیان اینکه در جریان شیوع این ویروس بعضی آیات قرآن تفسیر شد؛ ادامه داد: این ویروس نشان داد اگر کسی در کاخ هم باشد خداوند در همه مواضع قدرت می تواند قدرت خود را به تصویر بکشاند و ضعف آدم ها را ظهور و بروز بدهد لذا به اندازه اتفاقات مثبت درس ها و عبرت ها هم در این ویروس هست و نیاز به رعایت بهداشت داریم.


امام جمعه کرمان در بخش دیگری از سخنانش ادامه داد: حج در عین اخلاص و معنویت بالا، جلوه های بسیار زیبایی از جمله وحدت مسلمین را هم دارد.


وی افزود: در حج تبادل فرهنگ ها در جامعه اسلامی از اقصی نقاط دنیا انجام می شود و تعاون و همکاری مسلمین در حج به اوج خود می رسد.


وی تصریح کرد: اگر حج نبود جهان اسلام سالها خبر میدانی نداشت؛ حج عبادتی جهت دار است که ایران در این موضوع با مسئولان قوی و با برنامه، حج را تبدیل به منظم ترین جریان سالیانه‌ کرد و برنامه های حج و زیارت استان کرمان حاکی از آن است اگر قرار به برگزاری حج امسال بود توان برگزاری حج را بدون اشکال و ایراد داشتید و این نشاندهنده تسلط و اشرافی است که در کاروان ها و سازمان برای برگزاری حج وجود دارد.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی ابراز امیدواری کرد: حج سال آینده پربار و همراه با پیروزی عملیاتی جهان اسلام باشد و حرمین شریفین به دست بندگان واقعی خدا بیفتد.


درابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین حسین سازندگی مسئول دفتر نمایندگی بعثه کرمان ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده برای برگزاری حج ۹۹ گفت: کلاس های حضوری آمادگی برای حج به دلیل شیوع کرونا برگزار نشد و آموزش ها از طریق فضای مجازی دنبال شد.


وی با بیان اینکه استان کرمان پیشقدم در آموزش های مجازی حج در کشور بود؛ گفت: برنامه های اخلاق در حج، احکام در حج، تاریخ حج، اسرار و معارف حج، سبک زندگی اسلامی و مناسک حج توسط روحانیون مختلف ضبط شد.


حجت الاسلام سازندگی ادامه داد: تعدادی از روحانیون با تجربه را موظف به حضور در فضای مجازی و گروه هایی که زوار در آن عضو بودند، کردیم و این گروه ها نظارت و هر روز پایش شدند.


| شناسه مطلب: 101193




کرمان هفته حج حج 99



نظرات کاربران