زیارت حضرت معصومه از راههای رسیدن به بهشت است زیارت حضرت معصومه از راههای رسیدن به بهشت است زیارت حضرت معصومه از راههای رسیدن به بهشت است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
زیارت حضرت معصومه از راههای رسیدن به بهشت است زیارت حضرت معصومه از راههای رسیدن به بهشت است زیارت حضرت معصومه از راههای رسیدن به بهشت است زیارت حضرت معصومه از راههای رسیدن به بهشت است زیارت حضرت معصومه از راههای رسیدن به بهشت است

زیارت حضرت معصومه از راههای رسیدن به بهشت است

معاون بین الملل بعثه مقام معظم رهبری با بیان جایگاه ویژه حضرت معصومه(س) اظهار داشت: در روایات یکی از راههای رسیدن به بهشت، زیارت آن حضرت ذکر شده است و ما باید قدر این نعمت را بدانیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سید جواد مظلومی معاون  اموربین الملل بعثه مقام معظم رهبری امروز درجلسه تواصی به حق در جمع کارکنان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری درباره قاعده لطف سخن گفت و نمونه هایی از آن را درخانواده و اجتماع برشمرد.


وی ادامه داد: خداوند برای عبادتی که به تعبیر قرآنی مراد از خلقت انسان است ابزارهایی قرارداه که به انسان کمک کند  سریعتر، راحتر و زودتر به مسیر تقرب و تکامل برسد و اگر این ابزارها به حدی است که تبدیل به اجبار نشود علمای کلام آن را لازم می دانند.  


حجت الاسلام والمسلمین مظلومی با بیان اینکه خداوند راههای متعدد و آسانی را برای تقرب پیش روی انسان قرارداده است، اظهار داشت: دراین ایام علاوه برهفته حج ، دهه کرامت را داریم که ابتدای آن ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و انتهای آن میلاد با سعادت ثامن الححج حضرت امام رضا(ع) است و برای هرکدام بعنوان مسیرنیل به بهشت روایت داریم.


وی گفت: درخصوص حج نقل شده است: " الحَجُّ المَبرُورُ لَیسَ لَهُ جَزاءٌ الَّا الجَنَّةُ - جزا و پاداش حج مبروربه جزبهشت چیزدیگری نیست".


حجت الاسلام والمسلمین مظلومی افزود: درخصوص وجود مقدس امام رضا(ع) از پیامبر اکرم(ص) نقل شده است: " سَتُدفَنُ بَضعَةٌ مِنّی بأرضِ خُراسانَ ، لا یَزُورُها مُؤمِنٌ إلاّ أوجَبَ اللّه  عزّ و جلّ لَهُ الجَنَّةَ  حَرَّمَ جَسَدَهُ على النّارِ- پاره اى از تن من در سرزمین خراسان دفن خواهد شد و هیچ مومنی نیست که به زیارت او بشتابد  مگر آن که خداوند عزّ و جلّ بهشت را بر او واجب و بدنش را بر آتش دوزخ حرام گرداند ".


وی  با اشاره به  تعابیری که  از ائمه معصوم(علیهم السلام) درخصوص حضرت فاطمه معصومه (س)  نقل شده است، گفت: در روایاتی که از امام صادق، امام رضا و امام جواد (علیهم السلام) نقل شده یکی از راههای رسیدن به بهشت، زیارت حضرت معصومه ذکر شده است و ما باید قدر این نعمت را بدانیم.


معاون بین الملل بعثه رهبری افزود: البته رسیدن به این درجات شرایطی دارد که در روایات تصریح شده که این شرط  فراهم آمده است برای کسی که آن حضرت را با شناخت و اعتقاد قلبی زیارت کند.


وی همچنین با بیان تعابیری درباره جایگاه ویژه حضرت معصومه(س) گفت: وجود ایشان آن قدربا برکت است که زمینی هم که در آن دفن می شوند و آن موقع نیز به نام قم بوده برکات و آثارخاصی پیدا می کند.


حجت الاسلام والمسلمین مظلومی ادامه داد: امام صادق (ع) می فرمایند: " تَدخُلُ بِشَفاعَتِها شِیعَتی الجَنَّةَ بِأجمَعِهِم - همه شیعیان من با شفاعت او (فاطمه معصومه علیهاالسلام) وارد بهشت خواهند شد" ، لذا وقتی آن حضرت چنین جایگاه ویژه ای دارد شهر قم هم برکاتی دارد.


وی با اشاره به روایتی از ائمه (ع) درتبیین جایگاه شهر قم اظهار داشت: در روایت از امام صادق(ع) آمده است: بهشت هشت در دارد که سه تا از این درها به سمت قم باز می شود و افرادی که از این نعمت برخوردارند نعمت ارزشمندی دراختیار دارند.


وی افزود: امام صادق (ع) می فرمایند: ما ائمه حرمی داریم  که عبارت از قم است و یکی از نوادگان من  در آنجا دفن خواهد شد که فاطمه نامیده می شود و هرکس آن حضرت را زیارت کند بهشت بر او واجب خواهد شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران