امام جمعه اهل تسنن عنبران:
ناآگاهی، مهم ترین مشکل در مسیر وحدت و تقریب مذاهب است

حجت‌الاسلام سید یاور مرادی گفت: عدم آگاهی و جهل مهم‌ترین مشکل و آسیب جدی در مسیر وحدت و تقریب مذاهب است.

حجت‌الاسلام سید یاور مرادی در نشست هم اندیشی علمای شیعه و سنی با موضوع نقش راهبردی تقریب در گام دوم انقلاب که روز دوشنبه(9تیرماه) در شهرستان نمین برگزار شد، بی سوادی و جهالت را درد کشنده در جامعه عنوان کرد و افزود: مسائلی که امروزه در دنیا در بحث وحدت با آن درگیر هستیم، حول محور اسلام و تلاش دشمن برای ایجاد تفرقه بین مذاهب اسلامی است و در این میان جهالت و عدم آگاهی بهترین فرصت برای دشمن است.


وی بر ضرورت بهره‌مندی از نظرات افراد آگاه و صاحب نظر در بحث مسائل دینی تأکید و تصریح کرد: باید با تکیه بر کتاب مقدس قرآن، روایات ائمه اطهار و پیامبر اکرم (ص)، وحدت و تقریب مذاهب را گسترده تر و مستحکم تر از قبل تقویت کنیم و به دشمن برای ایجاد اختلاف فرصت ندهیم.


امام جمعه اهل تسنن عنبران، توجه به مباحث اقتصادی را از محورهای اصلی در بیاینه گام دوم انقلاب عنوان و خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب در بحث تقریب و اتحاد به مسئله اقتصاد با نگاه ویژه توجه کرده اند و باید این امر سرلوحه تمام فعالیت‌های ما در جامعه باشد چرا که اقتصاد زیر بنای استقلال و پیشرفت کشور است.


در ادامه این نشست محمد سیمزاری معاون امور اجتماعی استانداری اردبیل در سخنانی از تشکیل نمایندگی دبیرخانه نمایندگان ولی فقیه در امور اهل تسنن در اردبیل خبر داد و افزود: با تلاش و پیگیری‌های آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان ، در آینده نزدیک در مرکز استان اردبیل دبیرخانه رسیدگی به امور اهل تسنن راه اندازی می‌شود که عمده اهداف این دبیرخانه رسیدگی و بررسی مسائل و مشکلات مربوط به امور اهل تسنن و تلاش برای رفع آن‌ها است.


در این نشست حجت‌الاسلام یوسف زاده امام جمعه نمین نیز در سخنانی یکپارچگی و وحدت در جامعه را عامل عبور از مشکلات و رفع تفرقه ها دانست و اذعان کرد: جهل سر منشاء همه مشکلات و آسیب‌های بوجود آمده ناشی از عدم آگاهی  است.


در پایان این نشست حجت‌الاسلام بیدار کارشناس و صاحب نظر در بحث تقریب مذاهب در حوزه علمیه قم، بر ضرورت ورود عالمانه و تخصصی به مسائل دینی تأکید کرد.


وی افزود: وحدت عزت آفرین و عامل مهمی برای نیل به تمدن اسلامی است و اگر مورد بی‌توجهی قرار گیرد آسیب‌های جدی در تمام مسائل کشوری متوجه مردم خواهد شد لذا باید با استفاده از نظریات عالمان دینی متبحر در حوزه تقریب مذاهب، در تقویت اتحاد و همدلی بین برادران شیعی و سنی تلاش کرد.


 




نظرات کاربران