انتقاد نماینده ولی فقیه در هرمزگان از اقدام عربستان در عدم پذیرش حجاج کشورهای اسلامی

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده در دیدار کارگزاران حج استان هرمزگان، از اقدام عربستان در تعطیلی حج ابراهیمی به شدت انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج ، در آخرین روز از هفته بزرگداشت حج ، جمعی از مسئولان و کارگزاران حج و زیارت استان هرمزگان با حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده نماینده ولی فقیه در این استان در دفتر امام جمعه بندرعباس دیدار و گفتگو کردند.


حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده در این دیدار ادای فریضه حج را یک واجب الهی بسیار مهم دانست و از اقدام عربستان در نپذیرفتن زائران کشورهای اسلامی به بهانه بیماری کرونا و برگزاری حج امسال به صورت داخلی و محدود به شدت انتقاد کرد.


وی افزود: ایام حج بهترین فرصت برای اجماع و همبستگی جهان اسلام است و باید درخواست مشارکت دادن تمامی کشورهای اسلامی در برگزاری این فریضه دینی توسط کشورها به عنوان یک موضوع مهم جهان اسلام از عربستان پیگیری و مطالبه شود .


نماینده ولی فقیه در هرمزگان همچنین از تلاش های دفاتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری و حج و زیارت استان که با وجود نامشخص بودن حضور در حج، تمام برنامه های اجرایی و آموزشی را با همکاری مدیران و روحانیون کاروان ها از طریق فضای مجازی برای زائران به خوبی برگزار کردند، تشکر و قدردانی کرد.


بر پایه این گزارش، در ابتدای این دیدار، مسئولان حج و زیارت استان هرمزگان از فعالیت های صورت گرفته و آماده سازی زائران برای حج 99 و همچنین مشکلات ناشی از تعطیلی اعزام زائران عتبات عالیات و عمره برای دفاتر زیارتی استان گزارش دادند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران