سیره عملی پیامبر اسلام(ص) در وحدت اسلامی سیره عملی پیامبر اسلام(ص) در وحدت اسلامی سیره عملی پیامبر اسلام(ص) در وحدت اسلامی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سیره عملی پیامبر اسلام(ص) در وحدت اسلامی سیره عملی پیامبر اسلام(ص) در وحدت اسلامی سیره عملی پیامبر اسلام(ص) در وحدت اسلامی سیره عملی پیامبر اسلام(ص) در وحدت اسلامی سیره عملی پیامبر اسلام(ص) در وحدت اسلامی

سیره عملی پیامبر اسلام(ص) در وحدت اسلامی

حجت ‌الاسلام و المسلمین نقدی تصریح کرد: دانشمندان، علماء و نخبگان جهان اسلام باید به مهمترین میثاق جاودان و عامل وحدت که قرآن کریم است به صورت مضاعف توجه کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از خبرگزاری تقریب، حجت ‌الاسلام و المسلمین محمد نقدی مدیر سابق دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در منطقه قم در مورد بهره گیری از ظرفیت فکری و نوآوری نخبگان و اندیشمندان جهان اسلام گفت: پیامبر اسلام(ص) در این زمینه توصیه‌های لازم را در حدیث ثقلین به امت اسلام فرموده اند؛ پیروان آن حضرت باید بدون تعصب و پیش داوری مسئله وحدت و تقریب را جدی بگیرند.


وی افزود: لازم نیست نخبگان و اندیشمندان جهان اسلام در این مسئله ایده تازه و یا نوآوری خاصی داشته باشند، زیرا آنچه برای این مهم نیاز می‌باشد در توصیه‌ها و سیره عملی پیامبر اسلام(ص)  نهفته است.
مدیر مؤسسه فرهنگی ترجمان وحی افزود: قرآن یک میثاق قابل قبول برای همگان است که اگر نواندیشان، اندیشمندان و نخبگان به آن میزان که قرآن کریم امت اسلام را به نزدیکی و وحدت و همدلی دعوت کرده است، عمل کنند، بسیاری از مشکلات حل و فصل می‌شود اما متاسفانه گاهی اوقات عده‌ای به مسائل فرعی و فرقه ای رجوع می کنند و با تعصب و یک جانبه گرایی به این اوضاع نابسامان دامن می زنند.
حجت‌الاسلام نقدی تصریح کرد: خداوند متعال در آیات کلام الله مجید برای ایجاد همگرایی و همدلی نام گروهی خاص را ذکر نکرده است؛ خطابهای قرآن عام است و همه اقشار و نه قشری خاص را را مورد خطاب قرار داده است، خداوند متعال فرموده است: «یا ایها الذین آمنو» و «یا ایها الناس».
وی گفت: اگر اکنون قصوری در عملکرد علما و دانشمندان جهان اسلام وجود داشته باشد از این جهت است که از این ظرفیت بالا و پتانسیل عظیم غافل هستند به گونه ای که قرآن را به جای اینکه عامل وحدت و تقریب معرفی کنند، عامل جنگ های فرقه ای و قبیله ای قرار می دهند؛ مشکل ما عمل نکردن به دستورات خداوند و پیامبر(ص) است.
مدیر سابق منطقه قم بعثه مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: ترجمه های قرآن باید به گونه ای صورت گیرد که ادیان و مذاهب مختلف اسلامی اعم از اهل سنت و اهل تشیع همه آن را از خود بدانند و به گونه ای دارای جاذبه باشد که همه اظهار کنند این همان بود که ما می خواستیم.
وی اظهار کرد: دشمنان اسلام با هدف گذاری دقیق به دنبال ایجاد اختلاف و تفرقه بین امت اسلامی هستند، مسلمانان را با دلایل واهی به نزاع با یکدیگر دعوت می‌کنند و اموال و امکانات امت اسلامی را به یغما می برند؛ در این شرایط دانشمندان، علما و نخبگان جهان اسلام باید به مهمترین میثاق جاودان و عامل وحدت که قرآن کریم است به صورتی مضاعف توجه کنند و در بین امت اسلامی ایجاد همدلی و تقریب کنند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران